Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelander vs Discovery (25-02-2015 17:58:26)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj
Hej Jes

Jeg har ikke haft en Freelander endnu. Men har til gengæld kørt flere år med Disco 1 også med 3500 kg trailere. Jeg havde en 200 tdi, samme heste som 300 næsten. Disco 1 værste fjende er rust i karrosen, specielt paneler, inderskærme, samt hvor karrosen hænger på rammen, bagagerum....Men bortset fra det er det en fantastisk bil :-) Mekanikken er som på en defender med hensyn til aksler, gear og motor. Dejligt nemt at vedligeholde og i en disco er komforten til stede, ingen gigt i venstre skulder af at sidde op af sideruden og ikke det vilde vindstøj når man passerer 80 :-). Rusten tog min gamle Disco til slut. Skulle ud og finde noget nyt til samlingen. Havde en Range Rover P38 2.5 DSE i et halvt år, Fed vogn men fik et godt tilbud, børnene elskede bagsæde pladsen i den og den var konge at køre i. Kiggede så på en Disco II eller I. Jeg endte med en Disco I 3.9 V8 (Ja Ved godt den drikker, men der sker noget når ,man jokker på sømmet og lyden...)Importeret fra Nord Sverige uden salt udgydelse på vejene. Disco II er en dejlig vogn men jeg faldt for 1erens simple mekanik og biligere dele. Men helt klart P38 og Disco II kører bare dejligt med henholdsvis fuld luft og blot luft på bag (P38 meget vedligehold krævene og Disco lidt mindre). Du er på vej ind i Land Rover universet og der er stor risiko for du bliver afhængig af det. Held og lykke med dit valg. Det skal nok gå uanset hvad, i klubben er der masser af hjælp at finde. Man kan altid sadle om hvis ikke man fik den bil man ønskede, mange af os har haft en del af modellerne som alle er dejlige på hver sin måde.

Mvh
Mads
D1, 1997 3.9
90" 1994
Plus lidt reservedels vogne.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "sidespejl"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.