Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: V8 hovedbrug - SU fuel starvation, uanset hvad der afprøves (02-04-2015 13:42:56)
Mikkel Christensen
>Nu ka' jeg se at du har rodet med knasten... Er du sikker på at den er "timet" korrekt ? Åbner og lukker ventilerne på det rette tidspunkt ?

Mærkerne på kædehjulet står som de skal og knastakslens knaster så ud til at matche den gamles (tjekket groft på øjemål for at udelukket at jeg havde fået en forkert knastaksel).
Jeg har tænkt om der kunne være slid på de gamle dele som, når det hele blev udskiftet til nyt ville gøre at ventilerne ikke lukket helt fordi der er lidt mere materiale på nye knaster/dæmpere/stødstænger/vippearme/ventiler (eks. kunne en tidligere ejer jo have fjernet lidt materiale i ventilsædet hvis det har været tæret).
Men efter udskiftningen knastakslen kørte det ret godt i en periode inden det faldt tilbage og på den baggrund tænker jeg at der ikke kan være et problem der.

Men jeg er da åben for tanken om at der alligevel er tilfældet...jeg burde nok tjekke kompressionen på alle cylindre.
Kender nogen til et instrument til formålet, som er til at skaffe for rimelige penge?
Jeg tror man kan få en "dims" som skrues i hvor tændrøret har siddet, som kan bruges til på skift at tjekke alle cylindre, men jeg ved ikke hvad en sådan skulle hedde eller hvor man kan købe den.
Nogen bud?
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "kardankryds"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.