>hvis du kører på 92 oktan skal den stå 3 grader før top
I manualen står der for modellen med 4 trins gearkasse står der ikke noget med oktan, men blot: "5 to 7 degrees B.T.D.C.
For 5 trins gearkasse: "6 degree B.T.D.C. with vacuum pipes disconnected using 90-93 octane fuel - 2 star rating in UK".
(jeg ved godt at gearkassen ikke nødvendigvis siger noget om motoren, men antallet af trin siger noget om årgangen og dermed indirekte også hvad motortype, hvis altså gearkassen er original).
Derfor har jeg holdt mig til 6 grader, men jeg vil prøve med 3 som du forslår.
>er du helt sikker på at tændingsmærkerne sidder rigtigt på remhjulet, det er en kendt fejl at de ikke passer.
Nej ikke 100 % for jeg ved ikke hvordan jeg skal måle det så præcist. Jeg har haft kigget på det og kan se at den står ret godt, men det kan være 5-10 grader forkert uden jeg kan se det.
Jeg har prøvet at finde toppunktet for cylinder #1 ved at putte en pind i hullet fra tændrøret imens motoren tørnes, men stemplets lodrette bevægelse omkring toppunktet er så lille at det er umuligt at afgøre præcist - forslag er velkomne.
> Har du tjekket at tilbageløb til tanken ikke er stoppet, hvis den er kan det skabe mange problemer.
Jeg har tjekket at der er et forsnævret hul i tilbageløbet sådan som der skal være og jeg er næsten sikker på at jeg testede at den ikke var stoppet efterfølgende.
Jeg vil sørge for at tjekke igen for en sikkerheds skyld.
>Samtidig ville jeg finde en billig elektronisk strømfordeler, istedet for platiner. så som denne:
>
http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Defender-3-5-3-9-V8-Distributor-from-Powerspark-/120849190212?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c232c4d44 har det stor betydning? Egentlig vil jeg helst undgå noget med elektronik (i min verden fejler elektronik altid og man kan aldrig selv fikse det), men hvis det har stor betydning vil jeg naturligvis overveje det.