Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: V8 hovedbrug - SU fuel starvation, uanset hvad der afprøves (02-04-2015 19:46:53)
Mikkel Christensen
>Mit gæt er at tændingen ikke står rigtigt. Det er aldrig lykkedes mig, at stille tændingen rigtigt på den måde du beskriver
Jeg var sådant set også kun overbevist om at den stod korrekt fordi den kørte så godt i starten...men det kan jo være tilfældigheder, der gør at det virkede på tidspunktet.

>og jeg har bøjet mig og købet en tændingspistol (for mange år siden).
Okay, så kan du fortælle mig hvor sådan en fås og hvad man skal give for den? Jeg synes nemlig ikke de ser ud til at hænge på træerne og jeg kunne ikke finde nogen anbefalinger online.
Har du også et skudsikkert trick til at finde ud af om graderne står korrekt på remskiven? For hvis de ikke gør så vil tændingspistolen også snyde.

>Jeg vil tro tændingen står ALT for tidligt. Ved så at gøre blandingen federe , så forsænker du gnisten/forbrændingen.
Den forklaring køber jeg! Så første projekt er at sikre korrekt tænding, derefter ny tændspole hvis det ikke er nok.
Jeg vil starte med at rykke den 5-10 grader frem og se om det giver nogen bedring, hvis ikke så går jeg direkte efter at skifte tændspolen, men hvis det gør så vil jeg forfølge et strobelys (tændingspistol).

>Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor, men du er velkommen til at komme forbi ca. midten af Fyn - og sikkert mange andre steder hvor der står en Land Rover i indkørslen ;-).
Tak for tilbudet, hvis det viser sig at være tænding vil jeg nok gerne sige ja tak til hjælp med at få den stillet korrekt - jeg bor vest for Svendborg, mellem Ollerup og Egebjerg.
Jeg er som sagt ny i Land Rover kredse så jeg kender ikke rigtig nogen andre endnu og desuden føler jeg mig lidt udenfor, da de fleste lader til at køre på Diesel ;) ;)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.