sv: sv: V8 hovedbrug - SU fuel starvation, uanset hvad der afprøves (02-04-2015 19:46:53)
Mikkel Christensen
>Mit gæt er at tændingen ikke står rigtigt. Det er aldrig lykkedes mig, at stille tændingen rigtigt på den måde du beskriver
Jeg var sådant set også kun overbevist om at den stod korrekt fordi den kørte så godt i starten...men det kan jo være tilfældigheder, der gør at det virkede på tidspunktet.
>og jeg har bøjet mig og købet en tændingspistol (for mange år siden).
Okay, så kan du fortælle mig hvor sådan en fås og hvad man skal give for den? Jeg synes nemlig ikke de ser ud til at hænge på træerne og jeg kunne ikke finde nogen anbefalinger online.
Har du også et skudsikkert trick til at finde ud af om graderne står korrekt på remskiven? For hvis de ikke gør så vil tændingspistolen også snyde.
>Jeg vil tro tændingen står ALT for tidligt. Ved så at gøre blandingen federe , så forsænker du gnisten/forbrændingen.
Den forklaring køber jeg! Så første projekt er at sikre korrekt tænding, derefter ny tændspole hvis det ikke er nok.
Jeg vil starte med at rykke den 5-10 grader frem og se om det giver nogen bedring, hvis ikke så går jeg direkte efter at skifte tændspolen, men hvis det gør så vil jeg forfølge et strobelys (tændingspistol).
>Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor, men du er velkommen til at komme forbi ca. midten af Fyn - og sikkert mange andre steder hvor der står en Land Rover i indkørslen ;-).
Tak for tilbudet, hvis det viser sig at være tænding vil jeg nok gerne sige ja tak til hjælp med at få den stillet korrekt - jeg bor vest for Svendborg, mellem Ollerup og Egebjerg.
Jeg er som sagt ny i Land Rover kredse så jeg kender ikke rigtig nogen andre endnu og desuden føler jeg mig lidt udenfor, da de fleste lader til at køre på Diesel ;) ;)