sv: sv: sv2": V8 hovedbrud - Opdatering (03-04-2015 22:43:52)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Man skal være opmærksom på der sidder fintmaskede filternet forskellige steder på benzinerne. På suge-ende i tank, hvad enten pumpe i tank eller pumpe andet sted. Der kan sidde et filter på sidevange under gulv i HS; kan serviceres nede fra. Videre er der filter i forb. med nåleventil i karburator. Her skal nåleventil udskrues for adgang.
Benzinpumpe skal trykke ca. 0.25 bar ell. 3.5psi. hertil pumpe 100-120L. i timen. Kan dog godt hælde til def. tændspole-sporet; se om der er en fed blå gnist når motor er gennemvarm og er blevet træg ved kørsel som beskrevet. Bedst er det med en tændspole, der er beregnet til V8.
Bruger selv et test-tændrør hvor sideelektrode er fjernet og gnist skal springe 4-6mm. Og så lige den klassiske, er der udluftning i tankdæksel, så luft kan komme ind i takt med der bruges benzin?