sv: sv: sv: sv: sv: Valg af fjedre og dæmpere.? (04-08-2015 08:51:32)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj
Hej Casper,
Jeg har selv gjort som du - startet med at hæve bilen de famøse to tommer, og så sidenhen lavet dvs. forberinger på toppen af det, når lejligheden naturligt bød sig.
Der er rigtig mange der 'nøjes' med at skifte fjedre og evt. dæmpere når de hæver bilen 2", og det fungere sådan set ok. Vil dog give ret i at man bør overveje at korrigere styregeometrien (jeg selv har gjort dem igennem korrigerende bøsninger i mine stræberarme foran)
Især forkardan'en bliver lidt mere belastet på min (110), hvilket betyder at man skal forvente at skifte kryds lidt oftere end ellers.
Jeg har selv +5" dæmpere på i mit setup med hævede fæstninger i top, for og bag, og har ikke problemer med at de orginale bremseslager skulle være for korte foran - så tror heller ikke det vil blive et problem for dig, hvis du kører et 2" setup.
Der er UTROLIG mange forskellige producenter. Mon ikke der en sammenhæng mellem pris og kvalitet i et eller andet omfang?
Jeg tror dog du skal bruge lidt mere krudt på at overveje hvilke hårdhed du ønsker i dine fjedre - der er mange forskellige 'videnskaber' og forskellig smag bland LR-folket, så prøv om du kan finde ud af hvad der passer din kørestil/komofortniveau bedst (eller gå med et medium setup :) )