Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Freelander 1,8i 1999 - Motor taber trækkræft og stopper (05-09-2015 10:29:18)
Andreas Eriksen
Mange tak for hjælp og tips.

Vi fik værkstedet til at rense benzinpumpen i tanken. Det var meget beskidt! Jeg glemte desværre at tage billeder af den. Efter det har vi kørt lidt over 300 km uden problemer. Så jeg vil gå ud fra det er en løsningen. Jeg fandt nogle are forum hvor de beskrev at beskidt benzinpumpe var problemer og løsningen var at rense/skifte den. Denne youtube bruger har også problemet https://www.youtube.com/watch?v=gbPa2g7HMoo

Hvis andre oplever samme problem vil jeg anbefale at prøve at starte med det.

På værkstedet startede de med at skifte throttle body, som er den del gaskablet trækker i. De fik nemlig en fejlmelding på diagnosecomputeren på denne del. Da vi hentede bilen og skulle til at fortsætte vores tur gik der kun små 15 km inden den satte ud igen og den gjorde det meget ofte efter det.

Næste morgen kunne jeg køre 30 km hvor den ikke satte ud, inden vi kom forbi værkstedet. De snakkede også noget om at motoren skulle lære den nye del at kende. Jeg har dog ikke udført proceduren med at tage strømmen af og senere lade den stå i tomgang. Dog stod den slukket natten over.

Nu er vi kommet godt til Budapest hvor vi fik skiftet et hjulleje, så vi er klar til at fortsætte mod Armenien!

Tak for jeres hjælp. Jeg håber vi klarer resten af turen uden større mekaniske problemer.

https://instagram.com/aaontheroad/

Mvh Andreas
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.