Ujævn start af kold V8'er (19-11-2015 12:18:54)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn
Hej forum,
Jeg har haft samme problem hver vinter siden jeg fik min 90" V8 med stromberg karburatorer.
Om sommeren starter den fint og tænder på alle cylindre, men når det bliver koldt starter den kun på nogle cylindre og skyder også i udstødningen. Efter 500 m. kørsel kommer resten af cylindrene med og efter et par kilometre kører den fint, næsten uden choker.
Jeg har arbejdet meget i karburatorerne og monteret nye svømmerventiler, pakninger og nåle og lært at justere dem ind så motoren kører som en drøm. Bare ikke ved koldstart.
Jeg har lavet en test ved koldstart og forsøgt at tilføre lidt startgas i henholdsvis den ene og anden karburator lige ved start, men det virker som om de begge drukner lige meget når jeg ud over choker tilfører ekstra gas.
Kan fejlen ligge et andet sted - f.eks. knast og løftere der er lang tid om at få olietryk og derfor ikke kører når olien er kold. Min mistanke til andet end karburator skyldes at problemet er større når bilen har holdt stille en nat over end hvis den har holdt stille i f.eks. 4 timer, selvom karburatorerne burde være kølet af.
Mvh. Lars