sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Optimering til motorvejskørsel (29-03-2016 17:25:45)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj
Hej Stig,
Jeg har planer om at skifte hele gearkassen, da jeg har fået en skarp pris på en re-conditoned gearkasse i England (a la Ashcroft), har mulighed for at få fragtet gearkassen frem og tilbage af venlig land rover sjælefrænde, samt har en løs og godt 'brugt' transferkasse som jeg sender retur til englænderne. På den måde beholder jeg min eksisterende 1.4 gearkasse i reserve, og får en hel renoveret gearkasse som jeg ikke behøver at åbne op. Hvis du er hurtig kan du måske godt nå at komme med på den ordning - giv mig evt. et ring på 28972997
Det er mit indtryk at tranferboxen er rimelig simpel at splitte ad og samle igen. Jeg har dog ikke haft den komplet splittet ad, men blot skiftet lejer i udgangsakslen, så kan ikke sige om der skulle være nogle særlige besværligheder inde i kernen.
Jeg ser du tilhører reg. øsj - hvilket kunne indbefatte at du ikke bor langt fra undertegnede som bor i Kbh. Hvis du kunne tænke at dig at prøvekøre en TD5'er der går lidt mere let ved påvirkning af højrepedalen kan det være at jeg kan få lov at fremvise den bil som har fået en sådan justering i ECU'en.
Til Jespers ellers gode forslag om montering af fartpilot skal lige nævnes at dette i kombination med en 1.211 gearing kun dur til og med 4 gear - medmindre man implementerer en impuls/frekvens modulator på signalet til ECU'en. Dette blot som en lille sidenotits da fartpilot ellers er en let opgradering (på post 2002 td5'ere) som den henviste tråd beskriver.