sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dokumentation for motoreffekt. (07-06-2016 11:08:29)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn
Hej Carsten,
Det er noget sludder at typegodkendelserne kan forfalskes, for synsmanden kan selv slå dem op og evt. rekvirere dem der ikke er i systemet.
Mht. dokumentationen er den meget specifik på mit projekt og sammenligning af den originale bil mod donorbilen, inkl. Landrovers godkendelse af præcis de to stelnumre. Jeg går ud fra at der har været lavet tilsvarende dokumentation for din ombygning, da synshallen allerede dengang krævede godkendelse fra Landrover eller anden teknisk myndighed for at godkende ombygning af bremsesystemet. Og Landrover har meldt klart ud at de ikke længere godkender ombygninger, da det kan gøre dem ansvarlige i tilfælde at uheld.
Hvis dit problem kun er motorstørrelsen mener jeg at det bør være til at dokumentere med viden om donorbilen, men jeg ved ikke om du skal have dokumentation fra Landrover eller om du kan nøjes med typegodkendelserne. Uanset hvad kræver det at du kan dokumentere om motoren er fra en Disco eller en Defender.
Mht. min dokumentation på ombygning er den kun relevant hvis der er tale om de nøjagtigt samme modeller, da det ellers kræver en vurdering fra Landrover eller tilsvarende at godkende projektet.
Mvh. Lars