Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Nittetællernes bibel (19-08-2016 10:21:34)
Niels Lysebjerg
Jeg tror ikke der ligger en dateret officiel vedtagelse af at fra nu af hedder alle årgange fra '48 til '58 "series one" Det ligger nok bare naturligt, når de næste årgange hedder "series two"

Nittetæler i andre mærker har det jo med at finde gamle brochurer frem for at afgøre om et givent mærke nogensinde har lanceret en bestemt model under et bestemt navn, eller om det er kommet til siden. Det bedste eksempel jeg lige kan komme i tanke om er Austin Healey Sprite nogensinde er blevet lanceret under navnet "frog-eye"

Lidt det samme må jo gøre sig gældende med Land Rover. Kan man finde en oprindelig salgsbrochure hvor der rent faktiskt står "Land Rover Series One" så er der en officiel dato på hvornår navnet er lanceret. (Samme fremgangsmåde er utvivlsomt også brugt når man diskuterer hvornår "Defender" navnet blev officielt) Men det kan man mig bekendt ikke. Så jeg vil påstå at der ikke er en officiel dato på hvornår Land Rover koncernen begynder at kalde årgangene fra 48 til 58 "Series one" Det er gledet ind senere, lidt ligesom "frog-eye" ;) Og altså tidligst i 58.

For øvrigt kan Land Rover jo selv finde på at kalde alle Land Rovere seriebiler og 90/110/130'ere for "Defendere" Det har vi jo set i forbindelse med jubilæum og her ved ophøret med produktionen af Defender. Der påstår Land Rover jo undertiden at det har været den samme bil siden 1948. :)

Nærmere tror jeg ikke du kommer det

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.