Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med Liveridge British 4x4 (16-01-2017 10:34:14)
Søren Frimodt Petersen
Men det er i grunden noget sjovt vrøvl de har gang i mht galvanisering af gamle rammer. For hvis vi nu antager jeg har en ramme på en bil fra fx '86, kører til syn, han banker lidt i den og finder ingen tæringer og godkender bilen. Var selvsamme ramme så blevet galvaniseret vil han ikke syne den!? Det giver da ingen mening? Den er jo stadig ikke gennemtæret, og på ingen måder svækket. Derudover ved enhver der har rodet med gamle biler at det er væsentlig nemmere at skjule rust på en gammel malet/tectyl behandlet ramme end en der har været i syrebad og blevet galvaniseret. Syrebadet fjerner med det samme rusten og man har store huller. Ligeledes er det med den sandblæsning man jo altid er nød til at få den igennem inden. Det er slet ikke tænkt igennem, jeg ville på ingen måde være nervøs for at købe en bil med en gammel ramme der er galvaniseret, det viser jo bare at den faktisk var i god stand/lavet godt inden den blev det.
Desuden skal i ikke være så naive at tro den nye ramme i køber ikke har været overflade rusten inden den blev dyppet, for det meste ligger de noget tid udenfor inden de ryger i karret eller bliver transporteret dertil. Og rent faktisk er det bedre at galvanisere et rusten stykke jern da det giver en rug overflade som det bedre hænger fast på. Det værste man kan gøre er at dyppe et nyt stykke jern med gløde-skal på. Derfor bliver lad til lastbiler mm ofte sandblæst inden galvanisering trods de er helt nybygget! Men oftest ligger de så længe uden i regnen at rusten klarer arbejdet :)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.