2,0 Td4-4x4 årg 2002 - Kobling (25-01-2017 14:13:34)
Gerhardt Adamsen
Goddag Land Rover Forum.
Jeg er nyt medlem i klubben og købte en fin brugt LR Freelander Td4 fra 2002 i marts 2015. Km 245.000. Alt var lykke indtil sommer 2016. Jeg tænkte ikke nærme over blød kobling fra købstidspunkt - men nu var der problemer med at koble ud - mest bakgear voldte problemer. Mit lokale værksted påfyldte væske og nu var den igen oppe på midten af koblings vandring. Efter 3 måneder igen problem og nu blev koblingen nede. Nyt besøg på værksted med koblingsvæske og med udluftning ved slavecylinder. Koblede så perfekt ud helt fra top. Mekaniker mener udskiftning af slavecylinder i nærmeste fremtid.
Jeg fik ved købet servicebog og en del tidligere værksteds fakturaer med og blandt dem en fra Brovst i 2011.
Bemærkning ved tekst; Kobler ikke korrekt ud. Kobling inkl. skift af begge og kun hovedcylinder er tidligere foretaget på andet værksted.
Fakturatekst:
Gearkasse, fortøj mv. adskilt for udskiftning af koblingsleje/hjælpecylinder. Ny koblingshovedcylinder udskiftet + div. skifteforbindelser. Reparation udført i henhold til fastpris aftale. 10.000,- incl moms. Km tæller 206.000 ved dette måske 2 koblingsskift. Så er der igen en Brovst faktura fra 2014 ved km 233.000 fra samme værksted: Koblingsystem undersøgt, udluftet og opjusteret og vogn afprøvet og kun 1800,- kr.
Den ellers skønne bil runder snart 260.000 km - men jeg synes det er korte intervaller mellem disse koblings defekter. Er det en mandagsbil eller skal jeg lade mit eget værksted gå igang? Ved godt det er slavecylinder der er hovedpinen.
Undskyld den lange redegørelse - men det var måske vigtig historik for dette forum -
På forhånd tak fra Gerhardt fra Bindeballe Stationsby - medlem i Midtjylland