Land Rover Forum

Svar på indlægget:

2,0 Td4-4x4 årg 2002 - Kobling (25-01-2017 14:13:34)
Gerhardt Adamsen
Goddag Land Rover Forum.
Jeg er nyt medlem i klubben og købte en fin brugt LR Freelander Td4 fra 2002 i marts 2015. Km 245.000. Alt var lykke indtil sommer 2016. Jeg tænkte ikke nærme over blød kobling fra købstidspunkt - men nu var der problemer med at koble ud - mest bakgear voldte problemer. Mit lokale værksted påfyldte væske og nu var den igen oppe på midten af koblings vandring. Efter 3 måneder igen problem og nu blev koblingen nede. Nyt besøg på værksted med koblingsvæske og med udluftning ved slavecylinder. Koblede så perfekt ud helt fra top. Mekaniker mener udskiftning af slavecylinder i nærmeste fremtid.

Jeg fik ved købet servicebog og en del tidligere værksteds fakturaer med og blandt dem en fra Brovst i 2011.

Bemærkning ved tekst; Kobler ikke korrekt ud. Kobling inkl. skift af begge og kun hovedcylinder er tidligere foretaget på andet værksted.

Fakturatekst:
Gearkasse, fortøj mv. adskilt for udskiftning af koblingsleje/hjælpecylinder. Ny koblingshovedcylinder udskiftet + div. skifteforbindelser. Reparation udført i henhold til fastpris aftale. 10.000,- incl moms. Km tæller 206.000 ved dette måske 2 koblingsskift. Så er der igen en Brovst faktura fra 2014 ved km 233.000 fra samme værksted: Koblingsystem undersøgt, udluftet og opjusteret og vogn afprøvet og kun 1800,- kr.
Den ellers skønne bil runder snart 260.000 km - men jeg synes det er korte intervaller mellem disse koblings defekter. Er det en mandagsbil eller skal jeg lade mit eget værksted gå igang? Ved godt det er slavecylinder der er hovedpinen.

Undskyld den lange redegørelse - men det var måske vigtig historik for dette forum -
På forhånd tak fra Gerhardt fra Bindeballe Stationsby - medlem i Midtjylland
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "balljoint"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.