Hej
Jeg har defendervent monteret i min Defender 90", og har haft det siden Wiberg og Wiberg begyndte at forhandle dem. Jeg kan kun sige at de i kombination med et fyr spiller 100%.
De spreder luften mere jævnt over bredden af ruden og ikke "kun" over hvor luften kommer op. Hele forruden er fri for både dug og evt. Side kanalerne er delvist i stand til fikse sideruderne. Dermed mener jeg at er de kun duggeder så fjernes det, men er de frosne, så er isen fjernet og rude fri omkring hvor spejlet er. Resten af sideruden er opvarmet så meget at det ikke er et problem at fjerne isen - den sidder ikke længere fast. Dette er vel og mærke på 15 - 20 minutter med fyret kørende i selv de slemmeste frostmorgener vi har haft de sidste 6 - 8 år - eller hvor lang tid side det er at Wiberg og Wiberg begyndte at forhandle dem.
Hvor vidt de skaller om har startet denne tråd levere det samme udbytte kan jeg ikke udtale mig om, men kan det skade at prøve - det kan i hvert fald ikke blive værre end de originale.
Det bedste køb jeg har gjort i forhold til varmen i bilen om vinteren er uden tvivl en "Mud Snow Cowl" (
http://www.mudstuff.co.uk/products/mud-stuff/mud-snow-cowl.html) som forhindre at luftindtaget til varmeblæseren ikke lukkes til at sne. Lukkes den så har fyret ikke meget luft at gøre med til opvarmningen af kabinen. Derudover minimere den mængden af vand der kan komme i varmeblæseren hvis man skulle komme ud i så dybt vand at det kommer ind over motorhjelmen.