Her kommer en opfølgning på projektet.
Som der er nævnt et par gange ovenfor, så løber kølervandet ud i det tynde rør fra det tykke og indgangen på varmeapparatet sidder tættest på torpedoen. Det lykkedes at få målt/mærket stigende temperatur på de tynde rør før det nåede varmeapparatet.
Testen med at måle temperaturen f.eks. på varmeapparatet med blæseren kørende virker næsten. Der blev målt stort set samme temperatur på varmeapparatets indgangsrør som på udgangsrøret. Jeg tænker at varmeapparatets radiator/matrix formodentligt mangler en del lameller og derfor nok bør udskiftes. Om det bliver standard matrix'en eller om jeg vælger den dyre med Allisport går jeg i tænkeboks med. Jeg har hørt at det ikke gør den store forskel. Andre der har samme oplevelse?
Jeg har ændret setup'et således som beskrevet her:
http://www.dlrk.dk/forum/indlaeg/160366Skæbnen ville at jeg under udluftning brækkede den lille udluftningsskrue og skal nu have bestilt en ny. Jeg har set at man kan opvarme en skruetrækker og smelte den ned i stumpen der sidder i topslangen. Efter afkøling skal stumpen kunne skrues ud - gad vide om det virker her? Nogle der har prøvet dette? Eller skal jeg bare se at få udskiftet topslangen også?