sv: sv: sv: import af veteran land rover fra tyskland (10-01-2019 08:43:02)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn
Den er i hvert fald gul! :)
4300,- euro lyder ikke af meget. Indrømmet. Så er spørgsmålet hvad en 109" kostede uden afgift i 1980. Jeg har umiddelbart fundet prisen på en 88'er Pick-up, den var ca 64.000,- Springer vi alle mellemregningerne over så får jeg afgiften inkl brændstofafgift, syn og plader til at være små 30.000,- og det er for en 88'er.! Så er vi over de 60.000,- total og du skal stadig have den hjem fra Hessen. Og så er vi derhenne hvor du ligeså godt kan købe Andreas Lang Hedegårds fine 109'er soft-top til 65.000,- (Af en eller anden er den ikke på Foverbørsen men find Facebook gruppen "Land Rover køb og salg. Der er den)
Jeg skal ikke kloge i om du kan få den gule tysker på gule plader, jeg har aldrig hørt om nogen der har importeret en veteranbil og fået den indreg på gule plader. Men den bliver næppe afgiftberigtiget efter reglerne i 1980.
Og så lige en ting mere. Som en allerede har bemærket, så er det en go ide at finde ud af hvilken Land Rover du drømmer om. Der er trods alt forskel på om den er kort eller lang, om der er bagsæder i, om det er benzin eller diesel osv. Prøv at dukke op til et arrangement og snak med forskellige Land Rover folk, og kik lidt på de forskellige modeller. Og hvis du ikke allerede har, så er det også værd at finde ud af hvad man har at købe for. Der er som sagt røverkøb derude, men de første 50-60.000,- de er hurtigt brugt. Og man kan nemt komme af med flere. For nogen er det jo ikke ret meget mere end en månedsløn, for andre flere års opsparing.
Og en ting mere. Det kan betale sig at give sig rigtig god tid til at finde den rigtige. Farer man ud og køber den første man ser, ender man alt for hurtigt med at stå med en vogn som ikke rigtig passer en, og som måske viser sig at være ringere end forventet,og så er vognen ikke andet end skuffelser, og ens Land Rover drømme er ligesom ens økonomi i ruiner. ;)
Knæk og bræk
Mvh Niels