Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (29-01-2019 21:08:18)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn
Ib, jeg er ikke nødvendigvis uenig i dine betragtninger. Selvfølgelig skal Land Rover også udvikle sig. Som du selv siger, og så som jeg også selv sagde før, Land Rover skal jo bygge de biler kunderne efterspørger, og til en pris de vil betale. Samtidig med at de opfylder moderne sikkerheds og miljøkrav. Så jeg er sådan set ikke uenig.

Om den nuværende Range Rover har en tydelig DNA-streng tilbage til den oprindelige, det synes jeg personligt er svært at afgøre. Omridset er stadig det samme, men ellers ved jeg ikke. Man kan sikkert genfinde design-elementer, men det er jo det umiddelbare indtryk der gælder. Ikke at den nye Range Rover ikke er attraktiv, det er den. Men om den ligner den gamle? Tjae bum.

Jeg skriver også at jeg jo kan blive positivt overrasket, for jeg har jo ikke set den nye Defender uden camouflage endnu. Måske du har set noget jeg ikke har set? ;)

Anyway. Min entusiasme for Land Rover bunder i mærkets gloværdige historie, også de krise- og strejkeramte 70'ere og tidlige 80'ere, hvor kvaliteten dalede. Min begejstring for Defenderen knytter sig til dette. For mig er vil en "rigtig Land Rover" altid være en firkantet en af slagsen. Jeg synes det var fantastisk da Land Rover stadig byggede den historiske model." Da kunne man sige til folk man mødte, "Ja den bliver sådan set bygget endnu" Jeg indrømmer at jeg stadig håber at man kan umiddelbart kan genkende den tidl. Defender i den nye model, ligesom man kan genkende den oprindelige Jeep i den nye Wrangler, selvom den selvfølgelig langt fra er magen til den model der vandt krigen. Og som sagt, hvis det er tilfældet, så bliver jeg lykkelig, men jeg er lidt bange for ikke at få den forventning indfriet. Både ud fra de billeder vi har set, og firmaets udmeldning om at de ikke vil lave en "retro-model"

Men indrømmet, man sælger nok ikke mange nye biler på nostalgi. og kunderne til nye biler efterspørger sikkert en solid vogn, der er til at betale og som lever op til moderne menneskers forventninger til sikkerhed, køreegenskaber og komfort. Og det bliver sikkert en fremragende vogn af super kvalitet.

Alligevel vil jeg fastholde at en æra sluttede da produktionen af Defender i Solihull blev indstillet i 2016. Hvor meget af Land Rovers gloværdige fortid der vil blive bygget ind i den nye Defenders design, det må tiden så vise.

mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "tandrem"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.