Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Problemer med tankmåler på Land Rover Defender 110 ” TD5 fra 1999. (03-05-2019 09:50:48)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl

Jeg har havde ikke bilen på en lift, men havde taget det venstre baghjul, og kunne på den måde få hånderne ind oven på tanken efter at den var sænket en smule. Og jeg kunne på den måde komme til at pille slangerne af. Jeg havde lidt problmer med at slangekoblingerne var smurt ind i undervogns beskyttelse.Så det skulle jeg have renset af først.

Jeg havde taget 4 strips i forskellige farver til at mærke salgeren op med så de kunne komme på igen i den rigtige rækkefølge.

Efter råd fra værkstedet hvor jeg købte en ny original pumpe skiftede jeg alle pakningerne. Jeg fik den forklaring at når tanken er helt fuld så er pakningen under niveauet for for brændstoffet og de er så en stor risiko for at det lækker.

Jeg ærger mig lidt over at jeg ikke havde skaffet nyt gummi til krængnings armen (eller hvad den nu hedder) når jeg nu jeg nu alligevel havde den løsnet. For at kunne få tanken af.


Til Lars

Jeg har en brugt flyder du må få, som sidder på en pumpe der virker.
Det viste sig at det var elektronikken i pumperendhende, der viser vinklen på flyderen, der var defekt. Jeg havde tanken nede og have taget relæet til pumpen af. (For at pumpen ikke kørte uden smøring af brændstof) Jeg satte så en nye pumpe til med el-stikket og nu kunne jeg med tænding på få tankmåleren til at flytte sig alt efter hvordan jeg stillede vinklen på flyderen. Så jeg vil tro at min flyder ikke fejler noget.

Og tak for tilbuddet om lån af værkstøjet. Men jeg har valgt at købe selv.



Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "automatgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.