Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelander??? (06-07-2004 13:21:32)
Niels K. Petersen
Jeg er nyt medlem (har netop betalt girokortet, men mangler endnu mit medlemsnummer - derfor "medlemsstatus ukendt"), og uden iøvrigt at kende nærmere til Ib Hammer eller Land Rover Danmark, så vil jeg gerne tage manden lidt i forsvar. For mig at se har klubben et fint samarbejde med Land Rover Danmark, og de følger endda med her på forum og udtrykker sig positivt over dén viden, der her formidles, på trods af at den jo - ret beset - "snyder" dem for en del reperationer, som folk så foretager selv med hjælp fra andre klubmedlemmer. Jeg mener personligt bestemt ikke at der er noget galt i hverken at have dette forum eller selv at lave sin bil - tværtimod - jeg er selv ved at renovere en (pragtfuld!) gammel 88´er, og jeg nyder at bilen er skruet så begavet sammen, at den uden videre lader sig skille ad ved brug af en værkstedsmanual og almindeligt håndværktøj. Men hvis jeg var importør og værkstedsdrivende kunne jeg da godt få den tanke, at alle de reperationer, som man her igennem forum kan få kvalificerede råd om, berøvede mit værksted timer og dermed penge. Men på trods af dette er Land Rover Danmark positiv over for klubben og dens forum - dét er da positivt!

Hvad Freelanderen angår, så kender jeg den ikke og ved således intet om dens stand. Men jeg kan konstatere at man ser den meget ofte i gadebilledet, så helt skæv kan den vel ikke være. Så vidt jeg véd er den lavet for direkte at konkurrere med andre "livsstilsbiler" som eksempelvis Toyota Rav4, og i terræn kan den da næppe udrette det samme som en defender med en kompetent mand/kvinde bag rattet, men de to biler henvender sig jo også til forskellige målgrupper. Og iøvrigt kan Freelanderen da vist iøvrigt godt møve sig igennem værre terræn end man umiddelbart skulle tro, hvis ejeren ikke er bleg for lidt ridser og mudder.

Så næste gang en Freelander vil ind i klubben, så lad os da byde den velkommen - jo flere Freelandere, der også kører rundt med vores "palme" desto bedre - ikke?

vh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "dieselpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.