Tror såmænd det er forsvarligt nok. Især hvis du laver nogen solide kasser, dunkene kan ligge i. Men det vil tage noget af frihøjden og hvorfor så køre Land Rover? Kunne selvfølgelig få dem op mellem udriggerne, men det vil da blive noget værre bøvl at få dem ud derfra, endsige få dem der op mens de er fyldte.
Hvis ekstra brændstof er vigtig ville jeg nok overveje sådan en "ekspeditions-tank" der nævnes længere oppe Jerrycans ville jeg anbringe på taget eller bag-klappen. I princippet kan den også stå bag i ladet, forudsat at dunken er tæt.
Mht hvor meget ekstra brændstof man må medbringe, så er Google din ven. Reglen for private er op til 240 liter brændbar vædske, dog må ingen dunk være end 60 liter! Jvf BEK nr 828 af 10/06/2017 "Bekendtgørelse om vejtransport af farligt gods" paragraf 9 stk 2 "Ved transport af brandfarlige væsker emballeret i genopfyldelige beholdere påfyldt af eller for private personer, må den samlede mængde ikke overskride 60 liter pr. beholder og 240 liter pr. transporterende enhed."
Men det er så i Danmark. Andre lande har andre regler
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2017/828Mvh Niels