sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: rødt olie fra diff ? (05-09-2020 20:13:46)
Søren Nielsen #9270, reg. nvsj
Hej Dann
Først og fremmest, der er "rød" olie i automatgearkassen og servostyring/ACE-pumpen. De andre olier er IKKE røde (Motor, Transfer og Differentialer).
Og så er der ACE, ACE="Active Cornering Enhancement" som gør at bilen står lige, når man kører i sving. Hvis der er fejl i dette system (eller ABS/SLABS), får du gult lys i de "3 amigos". Har du aldrig haft lys i dem, har du været heldig... mest almindelige fejl på en D2.
Hvis ikke du har den fejl i instrumentbordet, så er det nok noget andet. Og her er mit bud bremserørene til bagenden, de ligger oven på chassisrammen. Er det de originale af stål, kan de været tæret, det var mine på et tidspunkt. Jeg opdagede det, ved at det dryppede på gulvet, før det blev farligt.
En mulighed er også rør/slanger fra automatgearkasse til oliekøler i fronten, som er begyndt al lække. Her smed min en slange ved køleren = 10 liter gearkasseolie i motorrummet på 10 sekunder... ikke kønt
Man kan "disable" ACE og fjerne luftaffjedringen til fordel for skruefjedre, undervognen bliver muligvis mere driftsikker, men på bekostning af køreegenskaber.
Jeg kan evt. hjælpe med en elektronisk værkstedshåndbog og fejlkoder (NANOCOM II)
Og at holde en LR kørende er en evig proces, det må du vende dig til :-)
Har selv en D2, 2004, som har været till syn for 6. gang, med mig som ejer....