Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Brintcelle (19-11-2020 17:29:14)
Bo Helsted
Jeg vil ikke benægte at brugere har en subjektiv opfattelse af, at dette produkt virker. Der er også hifi-nørder, der kan høre forskel på et normalt netkabel og så et netkabel med 1024 individuelt isolerede ledere af det pureste sølv, selvom strømmen til anlægget godt nok stadig kommer ud af stikkontakten via installationskabler af noget mere beskedne specifikationer.

Brintceller.dk's oplysninger på websitet strider imod almindelig fysik. Enheden vejer 650 gram. Heraf er elektrolyt ca. 370 gram. Elektrolysen giver (forkert angivet i skemaet, men alligevel...) 0,15 til 1,44 l i timen. Sæt denne mængde brint i forhold til f.ex. en 2,5 liter cylindervolumen, der skal fyldes med 800-5000 omdr/min. Mængden af brint er ikke engang målbar i forhold til atmosfærisk luft og benzin. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så ER det for godt til være sandt. Det danske "Power-to-X"projekt, drevet af Ørsted, Mærsk, DSV m.fl. har bedt staten om 10 milliarder kroner til et stor-skala elektrolyse projekt, der skal konvertere vind-strøm til brændstof. De har ideer, men selv med så meget know-how og kapital, er der stadig uendelig langt til målet om CO2-neutral energi til forbrændingsmotorer, der er rentabel - bare i sammenligning.

"Der er således alt at vinde og intet at tabe, og anlægget der let kan monteres i motorrummet, har allerede vist sit virke." skriver leverandøren; Jeg vil påstå at man kan miste sine 5000 kroner, fordi det simpelthen ikke virker.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bakgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tonen!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.