sv: Brintcelle (19-11-2020 17:29:14)
Bo Helsted
Jeg vil ikke benægte at brugere har en subjektiv opfattelse af, at dette produkt virker. Der er også hifi-nørder, der kan høre forskel på et normalt netkabel og så et netkabel med 1024 individuelt isolerede ledere af det pureste sølv, selvom strømmen til anlægget godt nok stadig kommer ud af stikkontakten via installationskabler af noget mere beskedne specifikationer.
Brintceller.dk's oplysninger på websitet strider imod almindelig fysik. Enheden vejer 650 gram. Heraf er elektrolyt ca. 370 gram. Elektrolysen giver (forkert angivet i skemaet, men alligevel...) 0,15 til 1,44 l i timen. Sæt denne mængde brint i forhold til f.ex. en 2,5 liter cylindervolumen, der skal fyldes med 800-5000 omdr/min. Mængden af brint er ikke engang målbar i forhold til atmosfærisk luft og benzin. Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så ER det for godt til være sandt. Det danske "Power-to-X"projekt, drevet af Ørsted, Mærsk, DSV m.fl. har bedt staten om 10 milliarder kroner til et stor-skala elektrolyse projekt, der skal konvertere vind-strøm til brændstof. De har ideer, men selv med så meget know-how og kapital, er der stadig uendelig langt til målet om CO2-neutral energi til forbrændingsmotorer, der er rentabel - bare i sammenligning.
"Der er således alt at vinde og intet at tabe, og anlægget der let kan monteres i motorrummet, har allerede vist sit virke." skriver leverandøren; Jeg vil påstå at man kan miste sine 5000 kroner, fordi det simpelthen ikke virker.