sv: montering af softtop (04-08-2004 14:50:22)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy
Herligt nok - men er du ikke lidt sent ude med at få kasseret hardtoppen - nu er det da på højeste tid til at køre med helt åben vogn ;-)
Hvis du har forsvarets type (plastic) så skal du starte med at lægge den løst op på bøjlerne - derefter sætter du den fast fortil i de 7 hager over frontruden - derefter tager du de to lange stropper indvendig over førerkabinen rundt om forreste bøjle efter sæderne og strammer op i de to dertilberegnede dimser på toppen af frontruden. Dernæst sørger du for at få sidernes snore til at ligge pænt i de to hager der er over dørenes mede og strammer dem op bagudtil til forreste bøjle (det er her de fleste har lidt problemer med at få det til at sidde som det skal). Så begynder du at sætte siderne ved ladet fast i de dertilberegnede hager og slutter af med at lukke bagenden. Hele proceduren skulle ikke gerne volde problemer og tager vel en 15 - 20 min. -- hel arbejdsgangsretningen er : forrude til bagsmæk - så bliver det pænt og nydeligt at se på.
Hvordan arbejdsgangen er med canvastop - aner jeg ikke - men dog ved jeg at du efter montagen skal gøre den lige våd over det hele og sørge for at den tørrer ensartet (i skygge - evt. en carport)for at den ikke krymper skævt (det er jo et naturmateriale) så det ser herrens ud. Hvis den desuden er ny eller meget brugt skal du også impregnere den derefter så den bliver vandtæt.
God fornøjelse med arbejdet
SIIIersofttopheleårethilsen Stefan - Skanderborg