Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Hvad er "manlifting" (28-08-2004 02:42:16)
Brian A.S.Mousing & Tine Moldt #3921, reg. øjy
Hej Frank
Manlifting er noget der opstod for nogle år siden, da dragerne blev store nok til at trække èn hen ad stranden.
Iden er så at man binder sig fast til et ankerpunkt her et anhængertræk på LARO'en med et reb i en længde på ca. 15 meter (længden afgør hvor højt op man komme). Man har rebet fastgjort til sin sele (måske et klatresæde)og i hænderne holder man sin to eller fire snoret/liner store
drage, når så den trækker med fuld kraft bliver man trukket
op i en lige linje imellem trækket på bilen og dragen.
Dette trick er ikke tilrådeligt at prøve, der er mange der er kommet til skade. Et er at du kan komme op i betydelige
højder hvor så vinden pludselig forsvinder og et andet er at der der er ingen "elastik" i linerne og anhængertrækket
så hvis vinden tager til og giver gode ryk, går det ud over syningerne i selen, og derefter et fald mod jorden.
Hvis man vil prøve dette stunt, hav da et par kammerater til at holde i rebet som anker, da de har mulighed for at give efter hvis du kommer for højt eller rykkene i vinden bliver for store.
Det er som jeg kender dennne "sportsgren", jeg har ikke selv prøvet. For mig er det nok at den store drage jeg har,
fint kan give mig et hop med en længde på 4-5 m og op til 1,5 m i luften, eller bare trække mig hen ad stranden.Og jo jeg vejer ca, 100 kg. og med 6-8 m/sek. vind er det ingen problem.
Hilsen fra En drage gal dreng.
Brian
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.