Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: lr 109 pick-up 82 mod. (21-09-2004 21:34:51)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Hvis der er tale om en ex-mili fra den norske krigsstyrke, har den sikkert nogle andre specifikationer end de danske. Jeg mener, at de er langt bedre forberedt til vinterbrug end vore i DK.
Men i al fald skal du kigge efter, om rammen er tæret. De svage punkter er bagbroen, omkring tanken, udriggerne og toppen af rammen. Vær meget hård og kritisk. Check også døre og torpedeo ( pladen, hvor døren er høngslet og adskiller kabinen fra motorrummet )
Check fodbrønde for rust.
Motoren skal ikke ryge væsentlig under accelleration og røgen skal være let sort og ikke blå/hvis. Ved opstart kan hvis røg forekomme de første minutter.
Det skal se 'rydeligt' ud i motorrummet: ingen frithængende ledninger, kabler eller slanger. Intet oliespild fra motor eller gearkasse. Køleren skal se pænt ud i lamellerne ! Få den toppet op og se, om det bobler i kølevandet, for så er toppakningen klar til udskiftning. En kompressionstest er god at have, hvis sælger ikke kan dokumentere, at motoren er rep. for nylig !
Efterse styrtøjsforbindelser, at fjedre er gode, det samme gælder for støddæmpere.
Kan du få en 'historie' på bilen, er det bare fint. De fleste ex-mili er velpasset. Gearkassen er nok det svageste punkt, idet de fleste 'jensere' ikke har føling med så et elegant køretøj. De lever stadigvæk i en verden, hvor en Kadet 1,2 med bæverhaler på radioantennen er den racer, han kan score med !
Skriv tilbage, hvis du har flere spørgsmål "
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "krumtap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.