rystende styretøj (17-10-2004 23:09:25)
Børge Matthiesen
Jeg er en Landrover ejer (90" fra 1987 med V8), med langt til værksted, så jeg prøver at holde den kørende selv med hjælp fra en "støttepædagog".
Jeg har læst indlægene fra juni måned om samme emne, men det er jo ikke helt samme model, og jeg vil godt høre, om der er nogen, der har et godt bud, når de hører historien her:
Som forgående indlæg starter det med, at styretøjet ryster helt vildt, da jeg kører over jernbaneskinnerne, og bilen skal bremses op for at falde til ro.
Så kort fortalt har vi:
Skiftet støddæmperne foran.
Skiftet støddæmperen i styretøjet.
Afbalanceret fordækkene.
Resultatet er, at det ikke er så vildt mere, til gengæld er det nu meget ofte, bare vejen er det mindste ujævn, og hastighedsbestemt 70-80 km/t.
Så fik jeg et råd om, at jeg skulle tjekke forhjulslejer, men det virker ikke, som der er slør.
Så fik jeg et råd om, at jeg skulle skifte bøsninger( de forreste) i de 2 store stænger, der går fra foraksel og hen til chassiet.
De så ikke ud til at fejle noget, men nu havde vi købt dem så vi skiftede dem---et hestearbejde, og det havde overhovedet ingen virkning.
Så nu ved jeg ikke mere, hvad vi skal finde på, og jeg kan ikke helt finde ud af forklaringerne i det foregående indlæg.
Og nu er styrehuset, som vi har skiftet i foråret igen meget utæt i den store bolt bagud, kan det skyldes rysteriet, eller skal jeg sende det retur ????
Jeg vil være kisteglad for lidt hjælp, og gerne en forklaring for tungnemme (jeg ved ikke helt hvad tingene hedder).
mvh
Børge