Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Forsikring med terrændækning (18-10-2004 10:21:08)
Søren Ignaz #6905, reg. øsj
Jeg vil godt lige have afklaret et par vigtige ting mht forsikring og terrændækning og håber på jeres hjælp. Jeg har læst div. indlæg i dette forum, men er ikke blevet helt klog på situationen/mulighederne.

Jeg har en 1996 90" 300 Tdi Defender pt forsikret i Top.
Jeg er gået gennem ild og vand med Topdanmark for at finde ud af:
1. De dækker IKKE og VIL IKKE dække terrænkørsel.
2. Præmien er ikke afhængig af grønt bevis - det kender de slet ikke til.
3. Top er stadig rimelige i pris - men er altså uden terrændækning. Jeg har virkelig undersøgt det da jeg ikke kan forstå at Trekroner og Tryg (og sikkert flere andre) kan gøre det, når Top ikke kan. Jeg har talt med deres eksperter på hovedkontoret men der er ikke noget at gøre. Vil man køre terræn må man skifte selskab. Den melding har jeg fået og da jeg er ret skuffet er jeg MEGET interesseret i at høre, hvis der er undtagelser. Jeg beholder helst Top da jeg netop har alle andre forsikringer der og har været tilfreds med behandlingen.
Men jeg tænker at det ikke er så fedt at købe en Defender og så ikke være forsikret i terrænet - grønt bevis eller ej. Det er da som at købe en hund og aldrig gå tur med den! Eller som at købe en cykel og stille den i skuret. Det hænger ikke helt sammen.
Jeg vil meget gerne have et samlet overblik over vores evindelige forsikringsdiskussioner. Jeg tror det er til alles glæde at vi deler vigtig information. Og hvis nogen har fået specialbehandling i deres selskab, kan vi andre LR ejere måske også få det. Derudover har jeg intet imod Cimber, men orker bare ikke lige at skifte det hele lige nu, hvis det ikke er nødvendigt. Og så er Top jo altså billigere for mig i Kbh K.

Altså er du forsikret i Top MED terrændækning må du godt skrive. Og har du andre gode råd eller indvendinger mht forsikring hører jeg gerne fra dig.
Tak. Vi ses.


Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.