sv: Vinduesvisker (23-02-2005 18:33:28)
Carsten
Intervalfunktionen styres af et rødt relæ bag sikringsboksen, men relæet er sikkert ikke årsagen. Inde i viskermotoren sider en parkeringskontakt, kontakten får støm fra tændingen via en grøn ledning til viskermotorens stik, hvis viskerne står alle andre steder end i parkeringsstillingen, sender kontakten strøm ud af en brun/lysegrøn ledning på viskermotorens stik, via intervalrelæet til viskerkontakten og retur til viskermotoren så motoren fortsætter med at køre selvom viskerkontakten er afbrudt. Når viskerne når parkeringsstillingen, skifter den brune/lysegrønne ledning til stel og viskermotoren stopper.
Hvis spændingen på de brun/lysegrønne ledning ikke skifter mellem spænding/stel (afhængigt af viskerbladenes stilling) er parkeringskontakten i viskermotoren defekt. Hvis spændingen skifter som beskrevet, er det den hårde vej gennem kredsløbet fra parkeringskontakten til intervalrelæet og til viskerkontakten for at finde den dårlige forbindelse.
Sikringen kan ikke klare en stor belastning i viskertrækket, strømforbruget bliver for stort og sikringen sprænger. Kontroller de to spindler viskerarmene er spændt fast på, giv spindlerne lidt rustopløser mens viskerne kører - det kan gøre underværker.
Lige kommet hjem fra et pragtfuldt snevejr :o), det er helt sjovt at køre Defender.
Hilsen Carsten