Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (27-07-2005 15:41:39)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj

Henrik Lauritzen: Hørt!

Kære Tina. Jeg er altså ikke helt enig med dig, Land rover klubben er en klub, hvis pligter fremgår af de vedtægter klubben har og ikke hvad vi hver især (uanset hvor relevant det end måtte være) mener er klubbens pligt.

Men ja, en klub "lever" af sine medlemmer, hvis den ikke havde medlemmer - var der ingen klub. Det er logik for burhøns.

Men nu har den faktisk medlemmer, ret så mange efter danske forhold endda. Hvis klubben har ca. 2.000 medlemmer skulle kun ca. 200 være aktive iflg. dine tal, det tror jeg nu ikke holder vand. Jeg har bestemt ikke indtryk af at klubben er ved at uddø, som eksempel kender jeg selv aktive freelander kørere. (som er meget tilfredse med klubben, i øvrigt).

Hvem skal også afgøre hvad et "aktivt" medlem er? Terrænkørerne? Nej, at eje en Land Rover er jo meget mere end kun terrænkørsel. jeg gider for eksempel ikke køre i mudder, men vil meget hellere greenlaning og outdoor lejrliv.

Omvendt ville det da være fint med ENDNU flere medlemmer (og bestemt også flere freelander kørere) men når holdningen er egocentreret: "what´s in it for me?" må du ikke forvente et jordskred i en medlemsdrevet klub.

Den amerikanske "What´s in it for me-lærdom" er markedsføringsrelateret i et kunde-leverandørforhold, hvor det handler om udgift, indtægt - og overskud.

Såfremt klubliv udelukkende skal drives efter den devise, bliver det udelukkende kommerciel business, hvor pengene, fremfor interessen, styrer showet. Kommercielle interesser er dog ikke et fyord for mig, med måde er det helt fint.

Dem der KUN spørger "what´s in it for me" i boldklubben, men ikke selv gider træne ungerne eller være med til at rydde af efter festen, de får hurtigt slidt fælleskabet ned, så ingen gider lave noget for dem til sidst.

Jeg mener bestemt heller ikke at du er problemet, jeg kender dig jo ikke engang :-) men jeg mener desværre, den holdning du udviser, er problemet.

Tillad mig at stille det helt på spidsen:

Ifølge din egen logik arbejder man for "sine egne" og interesserer sig ikke for "nye". Defenderkørere laver terrænkørsel for defendere, discokørere laver terræn for disco´er. Nuvel, kan du så gætte hvem der skal til for at lave terrænkørsel for freelanderkørere? Ja, korrekt. Flere aktive freelanderfolk.

Derfor nytter det ikke at stille sig op med hænderne over kors og sige "Jeg har fremsat forslag og nu skal i handle, ellers bliver jeg sur og melder mig ud".

Defenderkørerne kunne jo med rette stille modspørgsmålet: What´s in it for us? Hvorfor skulle de lave freelanderaktiviteter? De "lever" jo fint af de kontingenter der kommer ind fra defenderkørerne, You see?

Eksemplet var for at stille det hele på spidsen, jeg er absolut IKKE - jeg gentager IKKE - tilhænger af at dele det op i mærkegrupperinger, tværtimod mener jeg vi har brug for hinanden og bestemt også at Land Rover har lige så meget brug for klubben og de gamle kørende biler, som omvendt.

Det er også historien bag mærket der gør det til hvad det er i dag. Hertil er den meget store del ældre kørende biler, en særdeles væsentlig bidragsyder! Land Rover er eventyr, dette eventyr ville aldeles hurtigt gå i glemmebogen hvis de gamle biler kun kunne ses på billeder.

Freelanderen har brug for seriebilen at støtte sig op af, ligesom seriebilen har brug for freelanderen, til at holde liv i mærket og føre traditionerne videre.

Men for nu at tale i billeder, så er det ikke kun 'seriebilens ansvar' at livet går videre som 'freelanderen' gerne vil have det! Det er seriebilen OG freelanderens ansvar.

Nye kunder i butikken:

Hvem er "vi" der har hold i de potentielle kunder? Klubben sidder da ikke med ved sælgerens bord når der sælges en ny bil ude hos forhandleren, så vidt jeg ved? (men du har måske noget spændende insider-viden?)

På salgsmødet er det altså helt og aldeles på sælgerens nåde, om klubben skal have medlemmer den vej rundt.

Selvfølgelig kan sælgeren lade et ord falde, såfremt han finder det betimeligt og evt. medlevere en brochure, men det er også det hele. Sælgeren er så vidt jeg ved, trods alt ansat til at sælge biler og ikke at promovere DLRK. Den aktive handling må og skal komme fra forbrugeren selv.

Dine regnestykker er fine rent teoretisk, men også kun teoretisk og har ikke spor hold i virkeligheden. Der er alt for mange andre faktorer der spiller ind.

Lad mig stille flg. regnestykke:

Der er 1.500 freelandere solgt. En god del af dem savner terræn siger du? Hvis nu bare 10% af disse ville køre terræn her på Gisselfeld, (hvor jeg arbejder), 8 gange om året, og give 100,- for det, tja..

Så kunne jeg for de indkomne midler, købe et 150 hektar stort område fri for jagt, kun til jeres eksklusive brug.

Vi har søer, åer, skovhytter, kløfter, kæmpe skove, moser, enge, marker, spor og tonsvis af grusveje og let kuperet terræn og så kunne i få det helt for jer selv. Helt eksklusivt.

I er rigtig mange siger du, fedt, jeg har terrænet og muligheden for at give jer en helt fantastisk og unik køreoplevelse i et af Sjællands flotteste og mest naturskønne områder.

Hvad siger du til det? Med åben pande og det hele? :-)



Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "lydpotte"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.