Land Rover Forum

Svar på indlægget:

RR v8efi - startproblemer og ujævn gang (04-08-2005 14:21:07)
Christian J. Simony #7113, reg. nsj
Hej derude

Min elendige møgøse af en RR 91 v8 3.9 EFi (tidligere: min fortræffelige bil) er blevet syg :-(

Den har i nogen tid haft periodisk ujævn tomgang, ikke vodsomt, men lidt svingende, som tidligere beskrevet herinde OG den har haft en tendens til at "tøve"/hikke ved kick-down, ikke hvergang, men nogle gange.

Så forleden morgen, efter at have kørt upåklageligt aftenen før, startede den modvilligt, hikkede og gik ud. Jeg fik den startet og manøvreret rundt på vejen og så gik den ud igen, hvoefter den pure nægtede at starte.

Efter snake med ale jeg kunne komme i tanker om, "Box", "Glad" og et par venlieg DLRK'ere, fik jeg testet benzin-pumpen ... den virker til syneladende (om end der er deviation i meningerne om, hvor meget/hårdt den skal levere varen ...)

Jeg har kigget ALLE ledninger i tændingen efter, intet at finde der ...

På opfordring prøvede jeg at starte den med speederen i bund ... det gav, efter nogle forsøg, pote og den hikkede og hostede, samtidigt med at bilen hoppede/gyngede, som om den ikke kører på alle cylindre. Jeg kunne kun holde liv i den med ca 1/3-1/2 gas, men straks jeg slap pedalen hikkede3 den og gik ud !

Det bedste forslag (ud over "direkte til aut. værksted og bruge 1000kr * mange") lader til at være, at skifte alle tændrørene, hvad jeg vil gå igang med i eftermiddag ... men ... kan tændrør dø/"blive ukampdygtige" over natten med slukket motor ?

Det store spg. er naturligvis de mere eksotiske dele ... ECU'en, AirFlow-dimsen, de mange termo-sensorer osv osv osv ... men, jeg ville jo gerne undgå at skule pantsætte BÅDE konen OG bilen for at få den fikset :-s

Er der nogen af jer andre RR v8 ejere, der har oplevet lignende og måske fundet de vis(n)e sten ??

Og nu hvor vi er ved det ... hvor køber man (billigst) alle de mange løsdele man kunne skifte (div. termo-sensorer, strømfordelerdæksel, tændkabler, ECU'er og AirFlow-dimser ??

mvh

Christian
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.