Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (08-08-2005 12:51:16)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583
Halløjsa,

Jeg må jo starte med at indrømme, at jeg ikke kigger på dlrk.dk så meget mere. Men det er nu pga. pengemangel og manglen på egen LR. Jeg er stadigvæk medlem, og æder Oasen råt når det dumper ind af døren.

Den her debat har jeg dog fulgt med interesse, fordi min bror endelig har købt en 4x4, og det blev en Freelaqnder Td4. Jeg mener jo bestemt, at det er pga. mit årelange pres for at der skulle stå Land Rover på fronten, og ikke Toyota RAV4 eller Suzuki Grand Vitara, at han valgte Land Roveren.

Men tilbage til emnet med terrænkørsel. Hvis man har en Freelander, så må man vel indstillet på, at den ikke kan klare den samme mængde terræn som en "rigtig" 4x4. At der både er den ene og anden type bil i DLRK er kun positivt, men jeg mener, at Freelander ejerne så selv må gøre lidt for at få lavet nogle baner til terrændagene, hvis de mener de andre er for vilde.

Og så mener jeg også, at hvis man har en Freelenader - og tør bruge den, for det er vist ofte det der er problemet, at den ikke må få ridser eller komme til skade? - så kan den meget mere end man tror. Indtil videre har jeg ihvertfald flere gange frarådet min bror en bestemt rute/forhindring, fordi jeg ikke troede på Freelanderens evner. Men gang på gang har han frydet sig, og jeg har siddet måbende i passagersædet. Til gengæld, så er det ikke uden omkostninger, for den har fx. ikke samme frihøjde eller til/frakørsels evner, og det kan man mærke og høre når den bliver taget off-road. Men med vilje og "ligegladethed" overfor lidt ridser/skrammer, så kan de sgu det meste! (Dog satte han den fast en aften efter bukkejagten, vandet på marken var vist lige LIDT! dybere end han regnede med, haha!)

Derfor er jeg uforstående overfor Freelander-ejernes kritik, jeg kunne finde masser af udfordringer til den i en grusgrav eller i en skov - og når jeg får min bror overtalt, så skal han også meldes ind, så vi kan komme ud og køre med DLRK og vise hvad den kan - når man tør.
DLRK er jo en forening, og man kan få indflydelse hvis man vil, så vejen til forandring er ikke lang, det kræver bare noget engagement.

(Og det med forsikringerne er et helt andet kapitel, for det er vist ikke længere et argument for at blive medlem)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.