Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Afgift på bus? (19-09-2005 13:59:51)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj
Hej Jonas,

Endnu en praktisk erfaring!
110" TD5 fra 2000, m aircon, alufælge, oliefyr, soltag og tractioncontrol; alt oplyst til T&S!!
km 95.000 - afgift DKK 60.500, estimeret handelsværdi 115.000!!!

Mht. indregistering some bus i oprindelses landet!! Det er en heftig diskussion. Jeg tror det er en nitte - utrolig mange private samt forhandlere importerer disse biler fra Tyskland, og ingen har nogensinde været brugt til andet end personvogne i Tyskland. Jeg tror at grunden til at man tror at de skal være indregistreret som bus når man læser reglerne, er at man hos T&S skelner mellem BUS og STOR PERSONVOGN! Min blev registreret som stor personvogn, og jeg har aldrig hørt et kny fra hverken T&S eller hos synshallerne. Mit egen syn hos Synshallerne foregik med totalt åbne kort. Det med at det er ulovligt og at bilen skal være indregistret som bus i oprindelseslandet er og bliver en nitte. Hold dig indenfor EU så er det fællesregler der gælder og der er INGEN forskel fra at gøre det herhjemme. Der er jo ingen der forhindrer dig i at købe bilen herhjemme, bringe den up-to-date mht. sæder, seler osv, og så indregistere den på hvide busplader eller alm. hvide plader. Eller at købe en personvogn eller bus, flå sæderne ud, og indregistrere den som gulplade bil. Grundlæggende gælder de samme regler til sikkerhed for store personvogne som for almindelige personbiler (frem til medio 2001), og disse regler følger nogle EU normer.

God jagt - det er sjovt og nervepirrende.

Mvh Jakob
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "plejlstang"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.