Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse i Region Østsjælland (01-11-2005 11:39:45)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj
Fr. Tina Hjordt m.fl.
Region Øst-sjælland har på deres regionalforsamling besluttet at gennemføre en spørgeskemaundersøgelse blandt regionens medlemmer til brug for regionsledelsen.
Bemærk at ordet "region" går igen flere gange.
Hvis man slår op i klubbens vedtægter kan man læse at regionerne er selvstændige enheder der kører deres eget løb i Dansk Land-Rover Klub og er i den forbindelse kun underlagt få, men klare, generelle regler og betingelser gældende for hele klubben.
Som medlem af region Nord-Sjælland hverken kan eller vil jeg blande mig i hvordan en anden region drives og hvordan deres lokale beslutninger og forslag udmøntes.
Hvis jeg skulle ønske en lignende undersøgelse gennemført i min region kan jeg stille forslag om det på den årlige generalforsamling. Her vil forslaget blive debateret og sendt til afstemning blandt de fremmødte. Hvis jeg skulle ønske at undersøgelse skulle omfatte hele klubben, kan jeg vælge at stille forslag om det på 3 måder:
1. Stille forslaget på den lokale generalforsamling (regionalforsamling). Hvis de fremmødte bakker op om forslaget vil det herefter blive fremsendt til Hovedbestyrelsen som et regionsforslag til behandling på førstkommende Landsråd. Regionens delegerede til Landsrådet har ikke bundet manat, men forventes at bakke 100 % op om et forslag der er vedtaget af regionalforsamlingen.
2. Stille forslaget på regionalforsamlingen. Hvis de fremmødte ikke bakker forslaget op, kan jeg fremsende det til HB alligevel som mit enkeltmandsforslag.
3. Sende forslaget direkte til HB uden at have rundet regionalforsamlingen først.

P.S. Alle medlemmer har samme muligheder som mig, så jeg kan kun opfordre så meget som muligt til at man gør sin indflydelse gældende hvor det rigtigt batter, nemlig ved at deltage aktivt i såvel det sjove som det sure. At nyde hænger på een eller anden måde sammen med at yde.

P.P.S.
Skulle man komme ud for "a grumpy old man" eller to på en regionalforsamlingen skal man ikke lade sig slå ud af det ;-)



mlrh
Claus
1105/n-sj

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.