Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Motor renovering eller??? (12-11-2005 22:17:39)
Tine Poulsen #0435, reg. l-f

Hej Jens, tillykke med bilen, vedr. motoren så har 7,0:1
i komression og 7,5:1 hvis den er med små rør ned til udstøningsventilerne (noget antiforurening).
Det er ikke noget der vrider armen af led, så mit forslag vil være at få fat i en kompressions måler og se hvordan det ser ud, så kan du altid poste en milliardmillon i maskinen hvis den er dårlig.
Personligt ville lave bilen først og motoren bagefter.

Priser på motorstumper til den 6 cyll. noget er dyrt og noget er mindre dyrt:
Stempler: 600,- pr. stk.
Stempelringe: 220,- pr. stk.
Pakningssæt: 220,- pr. motor.
Lejesæt: 1100,- pr. motor.
Oliepumpe: 1900,- men den gamle kan renoveres!
Starter er den samme som den 4 cyll. benzin.
Kobling er den samme som den 4 cyll. benzin.
Priserne er i danske kroner PLUS fragt fra:
http://www.johncraddockltd.co.uk

Ellers handler jeg hos William (annonce i Oasen) de har de mest underlige ting liggende og til rigtige gode priser.
F.eks. speedometer kabel, som er længere på en 6 cyll. det var på lager til 49,- + moms, og modtaget dagen efter.

Synd du bor på Fyn ellers kunne komme og høre/prøve min 6 cyll. nogen siger de lyder bedre end V8, og snurrer den bare helt stille og så har den lige de ekstra kræfter.
Økonomien er en by i nordøstgrønland. (7,5 km/L ved 90 km/t)

Hvis du nu bliver rigtig træt af den 6 cyll. kan du skifte koblingshuset på gearkassen og lægge en 4 cyll. i du skal så også flytte motorophængene, men det ville fuldstændig tage hele sjælen ud af køretøjet, så er den jo bare som alle de andre!

Ellers er det bare at holde tastaturet velsmurt og håndlunt og få stillet de spørgsmål der skal stilles.
MVH
Kenneth Poulsen - 109 STW bus -76 og med i den lille eksklusive gruppe der dyrker 6 cyllinderede med fed lyd.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "svinghjul"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.