Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Vedr. Tiltagende gas. (12-11-2005 22:24:17)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl
Jeg er på anden måned den lykkelige ejer af en Oneten 2.5D N/A fra 85. (min første LR)
Bilen lider dog af underkompression, om dette er revnede stempler eller blot
færdige stempelringe vil tiden vise,- motor renovering vil finde sted i nær fremtid.
Den har dog en opførsel jeg ikke kan tolke, når moteren er varm, og jeg kobler ud ved lidt højere omdr. Tiltager den i gas,- og blir ved med at tiltage gassen.
Den tidligere ejer har monteret en afgangs slange på ventil dæksel proppen, af hvilken årsag ved jeg ikke...

Min teori på den tiltagende gas er således: underkompressionen øger olietrykket så meget at der smides olie ud af den orginale afgangsslange fra ventil dæksel til indsugningsmanifollen,- hvilket føder maskinen(som kan køre på alt!), og dermed øger den automatisk tempoet..

Mit første spørgsmål:
holder teorien, eller skal jeg til at tænke på dieselpumpen?

Desværre er det eneste kendskab jeg har til motorer et 2ugers motorlære kursus for 15 år siden.
Jeg har tænkt mig selv at skifte stempler etc..(”hvor svært kan det være??”).

Mit andet spørgsmål:
Hvor svært er det? Er der noget jeg skal huske at tage højde for?
Planen er følgende: udskiftning af stempler+ ringe, udskiftning af krumtap lejer, og så vil parkeringspladsen glæde sig til et par nye pakninger..

Ellers må jeg indrømme at min drengedrøm om sådan et køretøj burde have været indfriet for mange år siden  udover at jeg har måtte proppe en dyse med en gammel 5-øre midt på motorvejen, og har været nødsaget til at klippe hydraulikslangen til koplingen og isætte et cubber rør med spændebånd, har dette køretøj skabt enorm glæde, ovenstående er vel kun en del af charmen, nødløsninger som disse havde ikke fungeret på mine tidligere HONDAer.


Håber på gode råd/info.

LR Vink og Blink

Det nye medlem
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "olietryk"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.