Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af Discovery fra UK (21-11-2005 20:10:22)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj
Okay Drenge og piger,
Nu skal jeg berette lidt om mine erfaringer med på nuv tidspunkt at ha taget 4 og snart 5 RR Classics hjem fra udland i både EU og ikke EU.
Man køber bilen i det land den nu er til salg, der SKAL den ha landets stedlige nationalitetsplader på, (det er jo heller ikke noget problem i UK for der følger pladen bilen, m undt af deres Private Plates) I så tilfælde at den har dens plader på, så drager man inden afrejse til bilens udsalgssted/land, ind til Forsikringens hus i Amaliegade i KBH, på 3. sal der kan man tilkøbe sig et Grønt kort alias forsikrings bevis (Der fåes KUN ansvar der jo er lovpligtig) og få dette udstedt for 30 dage fra købsdato af forsikringen for Kr 750 den første periode og derefter Kr 500 pr hver efterfølgende) til det reg nr bilen har. Så kører man hjem til DK any way and how many countries you want, og hvis det nu skal være HEEEEELT rigtigt, så tager du en alm prøveplade på fra det øjeblik du rammer DK jord, for i Færdselsstyrelsens bekendtgørelser står der at det er forbudt at føre et IKKE dansk indregistreret køretøj på dansk kørekort.
Så det er IKKE nok at ansvarsforsikringen er dansk udstedt, man må stadig ikke politi lovligt køre den herhjemme, men forsikringen vil dække i tilfælde af skader/uheld uanset om fører eller modpart har skyld. Har man (som jeg) et andet Statsborgerskab foruden det Danske kan man undlade at tilkøbe den DK prøveplade. Fra f.x. CH hvor et par af de RR Classic jeg har hentet herhjem til DK er købt, der har de stået uden NR plader i købsøjeblikket. Dernede har jeg så købt et lokalt sæt grænseplader som jeg nu ejer og kan forny til hver fremtidig RR/bil jeg vælger at hente. Denne plade gælder også for de 2 RR jeg har hjemtaget fra Tyskland. Husk også at det er lovpligtigt at melde sig på stedlige motorkontor og afmelde den nyindførte bil og aflevere bilens oprindelige nr plader hvis den stadig har disse senest 14 dg efter man har indført bilen her i landet.
So einfach.

MVH Michael VB

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.