Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 09:20:32)
Ib Hammer
Hej Hennning

Det ville være dejligt, hvis vi havde en dækningsgrad på 80% - sådan er virkeligheden desværre ikke.

I Danmark er der en kørende 10 års bestand af Land Rover på under 4000 - i f.eks England ligger 10 års bestanden på over 400.000 Land Rover.

Der skal ikke meget købmandsskab til at forestille sig at en forhandler i England kan opnå større rabatter, bonus osv. end en dansk forhandler, ligesom avancestrukturen i de to lande, England og Danmark er vidt forskellig, bl.a grundet vores afgiftspolitik hvor vi er nødt til at tjene penge på reservedelene, medens en engelsk forhandler opererer med lavere avance, fordi de dels har større avance på bilerne, dels sælger så meget mere, både biler og reservedele, at avancen ligger lavere.

Vi agerer på det danske marked og ligger helt på linie med branchens avancer, så vi er hverken mere ublu eller griske end vores kollegaer. Faktisk er vores priser på reservedele i mange tilfælde lavere end tilsvarende dele til konkurrende mærker, og ja - der er også eksempler på at vores er højere, sådan er det.

Endelig kan det undre at det opfattes som værende så forkert, at vi driver en forretning og tjener penge, når alle andre virksomheder i landet gør det samme, og nogle brancher opererer endda med avancer der ligger et godt stykke over 100%. Det er vel egentlig det der er hele målet med at drive en virksomhed, der skal etableres et overskud, hvilket jeg formoder også gælder der hvor du er ansat.

Det er jo også pudsigt at man klandrer Land Rover for at tjene penge, og surfer rundt for at spare de surt tjente kroner, når det samme ikke sker, når man skal købe andre forbrugsgoder, som f.eks møbler, køleskabe, stereoanlæg, tandlæge osv. når man ved at der er masser af muligheder for at spare penge ved at købe disse ting undenfor landets grænser. Men sådan er der så meget.

Det der ikke er korrekt, er udsagnet om at Land Rover Danmark skulle have en dækningsgrad på 80%, men det er jo et voldsomt tal at bringe til torvs, som rigtigt kan give opfattelsen af at vi er ublu og tjener styrtende med penge på reservedele, det er bare skudt helt ved siden af.

Med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "kardankryds"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.