Dieselmotor i en (benzin) RRC (01-02-2006 17:45:32)
Michael Cosworth
Jeg har det vidst med at tage gamle emner op i øjeblikket men det er fordi at jeg ikke rigtigt kan finde de svar jeg søger i arkivet.
Jeg har haft utallige RRC men mest i lande hvor benzinen ikke kostede spidsen af en jetjager. Vi har i familien to RRC. En med en 2.5L VM motor som kører på sidste vers (det gør de sgu alle sammen – man skal vidst være chefdesigner hos VM motori for at holde af den elendige klump jern). En med en Nissan 6 cyl. 3.3l turbo diesel (var før en V8 benzin). Problemet med denne er motoren er 220kg tungere end V8 hen over forakslen og det gør jo ikke de i forvejen tvivlsomme køreregenskaber bedre. Men motoren går som en drøm. Jeg har før haft en RRC med en 6.2l GMC diesel som jeg fik lagt i hos Samurai Diesel Conversions i UK for ca. 3200 pund alt inkl. dengang. Problemet er blot at Samurai har drejet nøglen og at GMC dieslerne er bleven noget dyrere. En 300TDI med installations kit koster 4250 pund +vat så det er heller ikke realistisk efter min mening. Så så jeg at et svensk firma med navnet SMT bla. laver kits til en Mercedes 300 5 cyl. Diesel som tilsyneladende passer i motorrummet uden at man skal have gang i plasma skæren. Er der nogen derude som har prøvet denne installation? Jeg ville nok vælge en 300 turbo. For resten hvem har min gamle GMC RRC hvis den stadigvæk eksisterer? Der kan ikke være mange af dem i Danmark.