Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Dieselmotor i en (benzin) RRC (01-02-2006 17:45:32)
Michael Cosworth
Jeg har det vidst med at tage gamle emner op i øjeblikket men det er fordi at jeg ikke rigtigt kan finde de svar jeg søger i arkivet.

Jeg har haft utallige RRC men mest i lande hvor benzinen ikke kostede spidsen af en jetjager. Vi har i familien to RRC. En med en 2.5L VM motor som kører på sidste vers (det gør de sgu alle sammen – man skal vidst være chefdesigner hos VM motori for at holde af den elendige klump jern). En med en Nissan 6 cyl. 3.3l turbo diesel (var før en V8 benzin). Problemet med denne er motoren er 220kg tungere end V8 hen over forakslen og det gør jo ikke de i forvejen tvivlsomme køreregenskaber bedre. Men motoren går som en drøm. Jeg har før haft en RRC med en 6.2l GMC diesel som jeg fik lagt i hos Samurai Diesel Conversions i UK for ca. 3200 pund alt inkl. dengang. Problemet er blot at Samurai har drejet nøglen og at GMC dieslerne er bleven noget dyrere. En 300TDI med installations kit koster 4250 pund +vat så det er heller ikke realistisk efter min mening. Så så jeg at et svensk firma med navnet SMT bla. laver kits til en Mercedes 300 5 cyl. Diesel som tilsyneladende passer i motorrummet uden at man skal have gang i plasma skæren. Er der nogen derude som har prøvet denne installation? Jeg ville nok vælge en 300 turbo. For resten hvem har min gamle GMC RRC hvis den stadigvæk eksisterer? Der kan ikke være mange af dem i Danmark.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "toppakning"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.