I dele af Australien (dog ikke N.S.W.)er sandsynligheden for at ramme en kænguru ret stor. Fidusen ved et kængurugitter er, at det skal vinkles forover således at kænguruen bliver kastet ned på vejbanen og ikke op i forruden. Det skal naturligvis ses i sammenhæng med at man ikke begynder at lave undvigelsesmanøvrer med et vogntog med en totalvægt på 100 t, en længde på 50 m og en hastighed på 100 km/t.
I Danmark har vi ikke det problem. Til gengæld er trafiktætheden betydelig større, og vi har nok større chance for at ramme en fodgænger eller en cyklist. De bløde trafikanters overlevelseschancer er betydelig større hvis de kastes op over bilen.
Hvis man absolut vil have skæmme sin bil med sådan en grovsmedesvendeprøve bør man lave den sådan at den er aftagelig. Så kan man montere den hvis man kører uden for offentlig vej.
På dette link
http://www.hankstruckpictures.com/mohr.htm kan du se billeder og beskrivelser af australske lastbiler - fortrinsvis fra N.S.W. Der er mange uden disse morderiske stålkonstruktioner, formodentlig fordi de ikke er så nødvendige og fordi de sidder i vejen når man skal servicere maskinrummet.
mLRh
Nils