Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Diff eller? (31-05-2006 09:06:03)
Kim Brännfält #7427, reg. nvsj
Godmorgen Anders og alle andre.

Det tror jeg desværre ikke. "Desværre" fordi jeg netop har måtte konstatere, at håndbremsen skal helt i bund for at holde bilen på svag stigning (for en Landrover svage stigninger!) og stærke stigninger ikke lader sig overvinde med håndbremsen alene. Så jeg tror nærmere at håndbremsen skal justeres yderligere ind.

Jeg har været under bilen og gennemgået underdelen efter Claus' fine vejledning og alt synes i fineste orden, inclusive fjedreophæng samt sluppet eller spillerummet i diff der ikke overstiger 1/8, ligger nærmere 1/10 ved kontrol. Og bageste kryds er perfekt, ligeledes foreste ved håndbremsen. Og dog. Der er et lille slip, ikke synligt ved krydset, kun svagt mærkbart, og umiddelbart virker det ikke som om dette slup forekommer i selve krydset, men i den overgang der findes hvor bagfrakommende kardandel ("handen") møder sin "hun", det stykke der udgør de 10 cm op til foreste kryds ved håndbremsen - ja undskyld, men jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle kalde dem for illustrationens skyld. I denne overgang mellen de 2 rør eller rørdele er der et lille slup, ikke ved drejning om egen akse, men ved sideværs tryk eller træk. Det er meget lille, måske en mm og giver ingen lyd fra sig, og konstruktionen synes stærk, så spørgsmålet er om dette er noget der har betydning? Selve den lyd der ligger grund for overskriften mener jeg endelig at have isoleret til netop diffen for efter at have drejet grundigt på kardanen, synes lyden at være den samme, blot måske med den ændrig af karakter som en eventuel forstærkning via bagrummet giver anledning til. Så med jeres hjælp tror jeg at have fundet frem til kilden og har samtidig lært lidt mere om min lille dame. Tak for hjælpen til jer alle.

Hilsen Kim
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.