Freelander-erfa ønskes til hjælp med nykøbs-beslutning! (23-08-2006 08:44:16)
Cort Herager
Som tidligere LR-kører/ejer og DRLK-medlem søger jeg erfa-assistance omkring Freelanderen!
– og da jeg gennem jeres debatforum har dannet mig det indtryk, at jeg derved henvender mig til en lettere
”forsømt” medlemsgruppe - håber jeg på rigtig god respons!
I forbindelse med forestående otium med base på vort svenske torp – er vi atter i marked for ”noget 4x4”.
Grundlæggende mener jeg "jo nok" at vi alle bør være så protektionistiske at vi køber europæisk, hvis alle øvrige økonomi-parametre også matcher!
Valget står derfor mellem en mere moderne og komfortabel LR – Freelanderen - og et rent erfaringsbaseret andet europæisk ”økonomi"alternativt mærke - også med 4x4-model i programmet.
Freelanderen har klar følelsesmæssig preference, men på DLRK’s hjemmeside, ser jeg ”noget” korrespondance a’ la ”min kone ønskede en Freelander, men hun er nu blevet meget klogere”….
Da jeg udmærket husker jargonen, er det måske bare et udsagn fra ”riskoger-skuffen fra en serie-freak - el. hvad??
Vor svenske aut. forhandler - af både LR og det erfa-baserede fornufts-alternativ - udsender nogle lignende tvivls-skabende signaler om kvaliteten af dette LR-produkt!
Men han er jo ikke helt uvildig som rådgiver med sine
"påtrængende forretningsmæssige interresser".
Udover de positive erfaringer med andet mærke - 3 stk. uproblematiske ejerskaber af biler, som alle har kørt omkring 250.000 km - er svenske værksteders ”no cure vith our experience and solution / we do’nt want you to pay our mistake” – noget, som den danske bilbranche kunne lære rigtig meget af…
Altså rigtig mange ”billige km’s kørsel” – med tillid til værksted og alene med en udgiftskonto til normale slid-dele...
Efter en enkelt forudgående kostbar DANSK mekaniker-bøf (en ”glemt konisk inder-rørstift” i et gearkasse-udtag).
- 90-tommerens rå kofanger og V8-logoet på bagskærmen skabte et helt specielt og væsentligt større sikkerheds-mæssigt frirum og ”respekt” i den daglige tummel - men ak, man skulle som bekendt både være lidt do-it-yourself-parat, køre med nyrebælter og eje en olie-kilde...
Det vi i dag vægter højest, er anvendelighed/økonomi (turbo-diesel), sikkerhed, komfort og stabilitet, som ikke fører til et otium konstant iført kedel-dragt el. ren
”økonomisk ruin”…
På forhånd tak for Jeres hjælp!
Mvh
Cort Herager
Bjælkerup – 4660 Store Heddinge