sv: sv: røg - masser af røg - timing eller dyser eller? (18-10-2006 11:01:23)
Kim Brännfält #7427, reg. nvsj
hej Claus. Se, den var jo snild og det troede jeg sådan set også, men stangen sidder fint på sine kugler. Men derfor kunne der jo godt være tale om, at gaskablet var strammet op, så der blev givet gas uden at luftspjælet samtidig blev aktiveret. Har da også med motor igang trukket i stangen for at se om dette ville stabilisere røgudviklingen, men det eneste det resulterede i var en forøgelse af omdrejningerne, men ingen ændring i røgudviklingen eller fjernelse af femtaktsunoderne. Men tak for rådet, det er meget værdsat. Og netop disse stænger og rørforbindlser er stadig noget jeg har øje for og jeg vil som det næste tage begge luftrør af, for at se om der er fri gennemgang. Det blev efter råd fra en god ven overvejet om der kunne være tale om for høj oliestand i luftfilteret, men det blev forladt af ham selv efter en kort stunds stille eftertænksomhed, da der ikke har været rørt ved dette og da fodring gennem filteret vel ret beset burde få motor til at skrige lungerne ud af sig selv. Alt står hermed stadig åbent og intet vil blive ladt uprøvet før den "større" operation. Tak for rådet. Er yderst modtagelig for yderligere indspark.
Mvh Kim