Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 16:17:44)
Allan Malmberg
Hej

Jeg er ikke medlem - endnu, men det skyldes mest travlhed med mange andre af livets gøremål.
Jeg har en ny Disco 3, som kun har set off-road de par gange sidste vinter, hvor jeg måtte ud over marken på grund af en alt for stor snedrive - og her taler vi meterhøj, så selv Disco'en måtte give op.

Men tilbage til Tina's ønske/spørgsmål, for jeg er nok en af dem, som hun sigter til, selvom jeg ikke køre Freelander.

Jeg kendte intet til LR-verden inden jeg købte den, og det var absolut ikke på grund af dens egenskaber off-road. Jeg pendler hver dag små 200 km i min lækre Disco, som vandt, da vi stod og skulle have ny bil. Både Toyota, BMW, VW og Mercedes var også muligheder, da de lå i samme prisklasse, men én tur i disco'en, jeg var solgt.
Lydløs, men stadig kraftfuld. Superbehagelig affjedring, og et dejligt overblik over de andre biler.
Men ikke en tanke om off-roadegenskaberne.

Da jeg var til service med "barnet" kørte forhandleren en Porsche Cayenne ind i hallen. Kunden havde byttet til en RR Sport. Og det siger vel lidt om, hvad der er, som klubben er oppe imod. Og hvorfor så få af os "nye" ikke vinker.

Vi ser ikke bilen som genstand for beundring i forhold til off-road, men som et pragtfuldt og magtfuld landevejskøretøj - langt fra mudder og deslige.
Skal jeg være ærlig, så gad jeg ikke ha' en Defender, faktisk hverken en ny eller brugt.

At Disco'en kan slå alle de andre papbiler den dag det kommer til stykket - ja, det er da rart at vide, hvis man skal forsvare/forklare, hvorfor der ikke er en blå/hvid propel eller en stjerne på køleren.

LR-bilerne er kommet ind i en prisklasse, hvor det er meget andet end bilens relle kvaliteter, der tæller. Her er image langt vigtigere, og fabrikken gør meget for at placere sine biler rigtigt i forhold til sine mange nye kunder.
Men det er også kunder, der sandsynligvis vil være langt mere flygtige - hvis ikke I i DKLR kommer ud over stepperne, og prøver at få fat i os. Gi'r os LR ind under huden.
Måske i et tættere samarbejde med importøren/forhandlerne. Hvad nu, hvis man ikke kunne købe en LR - ny som brugt - uden at blive inviteret til en velkomstaften i den nærmeste afdeling.
Give det indtryk, at man ikke bare har fået en ny bil, men pludselig er kommet med i noget der ligner et verdensomspændende broderskab.
Fortælle, at en LR ikke som de andre popsmarte 4X4'ere ude på vejen, men er noget helt unikt.
Komme mere i gang med det, som fabrikken kommer med - branding og storytelling.

I dag sælges mange biler ikke på deres kvalitet, men på det image og den historie, der følger med. Hvorfor sælges der så mange Porsche Cayenner her i landet.

Alene fordi det er en Porsche. Bilen er (personlig mening) tudegrim, og er blandt de langsommeste Porscher, der nogensinde er produceret. Men også den billigste. Så nu kan folk sige, at de har en Porsche. Gule plader og sløv V6-motor - javel, men det er stadig en Porsche.
At sammenligne LR med Porsche på branding-niveau er naturligvis ikke fair - det ved jeg, men når Porsche kan sælge en 4X4 ved at benytte deres unikke sportsvognsimage, så kan LR vel også sælge næsten-sportsvogne (RRS) på baggrund af deres 4X4-image.

Her kan LR lære noget. Folk skal med stolthed i stemmen sige, at de har købt en LR.
Flere i vores arbejdsomgangskreds havde følgende svar, da vi fortalte, at vi havde købt en LR.
- Nåh, det var spændende. Hvilket mærke

Landrover er blevet et begreb hos mange mennesker. Det er både godt og skidt. Det svært at komme igennem med mærket til dem, til gengæld - hvis det først sidder der, så sidder det fast.

Måske skal der andre aktiviteter til, end besøg i et mudderhul - eller måske skal der endnu flere mudderhuller til.
Jeg har ikke de gyldne svar, desværre, men jeg ser gerne LR-ånden bredt mere ud.

Håber et svar fra en "udefra" kunne bruges til noget

Allan - snart medlem
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "vandpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.