sv: sv: defender kontra range rover (08-11-2006 20:57:35)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
- en oneten / 110, er da ok, men du får mere bil-oplevelse af bil i en RR. en RR er almindeligvis billigere - dels fordi det er en V8 (nogle folk hyler om dårlig brændstoføkonomi, men en V8 skal bruge noget, det er et fysisk faktum!! Er du bymenneske er RR også at foretrække - nem at parkere - også for konen, nem at overskue i tæt trafik - og et dejligt indeklima uden træk og evt. våde oplevelser fra omverdenen. Der er også bedre plads foran i en RR, og et bagsæde til den pris er klart at foretrække...
Alene Paul's tanke om,, at ændre en V8 til en diesel, får mit hjerte til at bløde/brænde indvendigt. og tænk på hvor meget vidunderligt 95 / 100 oktan, der kan købes for kr. 55.000,- danske skatteplagede matadormoneter...
Den geniale bagklap på en RR er et af de mest gennemtænkte objekter indenfor bilverdenen - på højde med automatgear og fartpilot. en sidehængslet bagklap er altså for upraktisk i den civiliserede verden - ikke mindst fordi, den på de fleste biler (oneten inklusive) åbner den forkerte vej - til dato er det kun Hummer H3, der har fattet bare lidt af det, og sat hængslerne i venstre side. og hvorfor skal reservehjulet i øvrigt side ud i det danske møgvejr og blive ødelagt, når det kan ligge inde i bilen og være klar til brug - tørt og brugervenligt - den ene gang på 10 år man har brug for det...
Og man kan sagtens få offroad grej til en RR - også en John Deere oval til fronten ifølge mine arbejdskolleger.
V8 - fordi mere end hver 4. solgte bil i DK er en dieselbil