sv: sv: sv: sv: Vand, olietryk, skiby, trækkraft... HJÆLP SØGES (22-11-2006 20:30:28)
Søren Ahlqvist Dupont Persson #7671, reg. øsj
Det er jo skønt med sådan et intelligent forum.
Jeg kan med sikkerhed sige at den fik vand ind gennem indsugningen og at motoren døde derpå.
Vi havde efterfølgende både ventildæksel og bundkar af bilen og der var som tidligere beskrevet mayonaise både langs siderne i ventildækslet og i bunden af bundkaret.
Jeg tjekkede dog ikke for slør fordi jeg ikke vidste at det kunne skabe problemer for olietrykket. (Hvordan tjekkes det?)
Hvad angår ventilerne så er der en smule justeringsmuligheder men ellers ikke bemærkelsesværdigt slør eller lign. Ikke af en art der kan bemærkes ved en kortvarig tomgang uden dækslet på.
Min kommende plan for projekt "Lad død diesel komme til live" må være:
-Pille toppen af øsen for at se om en ny pakning kan gøre jobbet.
-Undersøge om toppen er flækket.
-Undersøge for slør og ødelagte lejer (indput til hvilke lejer og hvordn de tjekkes modtages med stor interesse)
Da de ovenstående indgreb efter min mening er af et betydeligt omfang kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg burde renovere/udskifte dele når jeg nu er igang? (tænker selv på at skifte tandrem nu man er igang men er der andet. Kan en honing og skift af stempelringe komme på tale?)
Tak for de kostruktive svar indtil nu...håber på flere af samme slags!
Søren Persson