sv: sv: EAS Fault på RR V8 96 (14-12-2006 22:40:57)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Hej Ebbe,
Trist at høre om dine "nye" oplevelser med en P38.
Jeg besvarer dine spørgsmål efter stillet orden:
Er der nogen, som har erfaringer til selvhjælp ?
- Ja, man kan købe et testkit hos RPI i UK.
Skal bilen i testcomputer for diagnose. Skal den resettes efter udbedring.
- Ja og ja. alle følere skal "kodes til bilen ved hjælp af "testbook" (LR-tester)
Kan man resette ved at fjerne stelkabel i 30 sek ?? Er der nogen risiko ved dette ?
- Nej, men til gengæld vil alarmen freskynde eventul begyndende tinitus i form af en 120 decibel hyletone.
Hvor finder man i givet fald en med testcomputer uden om de autoriserede.
- Det nemmeste vil være at frekeventere en LR forhandler. FORDI de har udstyret - og fornøden viden til at finde og rette fejlen. Det vil da koste nogle kroner - men du har valgt en mærkevare og derfor er priserne også noget andet end en billig koreanerbil - 1. klasse koster derefter og det er vel fair nok!
I øvrigt tror jeg ikke at en eventuel konvertering til skruefjedre kan synes og godkendes i DK - så ændrer bilen identitet pga den konstruktive ændring og afgift kan komme på tale.
Køb en manual i DLRK - klubbutikken. Den vil kunne hjælpe dig lidt på vej.
Held og lykke - sig til hvis du har brug for hjælp! Vi er et par stykker med P38 RR'ere...
Thorstein #7334
V8 - fordi ting og ydelser skal anskaffes gennem de ægte kanaler - således kan man også få hjælp i fremtiden