Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: 200 tdi fra Discovery i en Defender (20-12-2006 22:18:09)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj
Hej Søren

Det er et projekt der godt kan lade sig gøre (jeg har gjort det), men du skal ikke have ti tommelfingre:

- Brug motorbeslag fra 2.5 n/a.
- Gearkasse og 200 Tdi passer sammen, men der skal nogle af boltene ud der holder motor og gearkasse sammen.
- Skift turbo og manifold ud med en fra Defender 200 Tdi eller fra 2.5 TD. Sæt udstødning fra Defender 200 Tdi på. Så kan ratstammen være der fortsat. Beslagene til udstødning skal flyttes.
- Olieslanger skal forlænges (Defender-udgaven passer ikke på).
- Hvis du går efter at beholde servoen (det gjorde jeg) skal slangerne her også tilpasses. Defenderudgaven passer ikke på. Servopumpen sidder et andet sted end på Defender 200 Tdi.
- De gamle beslag til køleren skal skæres væk og der skal bores nye huller til køleren i rammen.
- Der er meget lidt plads til intercooler-slangerne og der skal fifles med dem for at få det til at passe sammen. Luftfilter har jeg placeret "under" højre vinge helt fremme.
- Ekspansionsbeholderen til køleren overtog sprinklerens plads og sprinkler kom tættere på torpedoen.
- Termostat-føleren passer ikke sammen med nålen i instrumentbrædtet. Defender-føleren har andet gevind end Discoens. Jeg arbejder på om det kan lade sig gøre at sætte nogle modstande på enten i serie eller parrallelt. Lige nu viser den temperatur i det røde felt uden reelt at være der.

Sørg for at få motor, køler med intercooler, al kablingen inkl. relæ, slanger (olie + intercooler) med når du køber motoren.

Du er velkommen til at komme og besigtige projektet.

Uha hvor kører den lækkert efter en sådan udskiftning. Mangler ud over føleren kun at fikse en anden ratio i gearkassen.

God fornøjelse med projektet.
Martin ;-)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.