Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: siii tunet –bliver varm - oliekøling? (08-01-2007 19:52:37)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Hej Ebbe, Det er et original LR topstykke, som Turner Engineering har "pustet på"(stage 3 i Norge, I DK heder det Stage 2) . Ventilerne er så til blyfri, og udstødnings ventilerne er et nummer større,ventilfjedrene et nummer hårdere/hurtigere. Der er planet en hel del af toppen, ca5 mm, så man skal slibe en del af vand pumpe huset for at få den nede på plads, & 2 stk ventil dæksel pakninger skal bruges for at få ventil dækslet ude af harmens vej. Portene er boret større, og et 2' udstødning skal der til.
Jeg har ikke skiftet carburettor, men jeg tvivler ikke på at en go Weber vil give endnu mere, og enda være mindre tørstig. Det er nu en Ex-Mil One Ton med (lav-gearet) full helikal transfer. Før var den meget tørstig, ca 4.5 Km/ ltr. Nu kører den gerne 6. (Disse tal gælder Norske fjell & skov veje, Danske landeveje og en overdrive vil give en helt anden økonomi) Effekten har jeg ikke målt, men sammenlignet med mere moderne exemplar af racen, vil jeg sige et sted mellem 105 / 115 HK din. Det optimale er også at montere en knast aksel fra en Diesel, men Hartley er vist mesteren, på den discipline, og er i øvrigt ejer af Europa's hurtigste 2.25 benzin, serie bil
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "vippearm"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.