Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: 2,5 D N/A nogen muligheder for lidt mere fart? (16-01-2007 19:16:07)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Du har forskellige muligheder, at få mere ud af maskinen, selvom det ikke vil presse dig ind i sædet ved accelleration...

Dysserne bør være i tiptop stand, åbningstrykket på 135 atm korrekt indstillet.

Fordelerpumpen( dieselpumpen) kan du få efterset og justeret til bedste ydelse

Et KN-filterindsats til luftfilterhuset.

Luftindtaget kan du flytte, så det får direkte og koldere indsugningsluft end fra det sted, som fabrikken har udset. Har du snorkel på bilen, er øvelsen udført. Har du ikke lyst til en snorkel, kan du vende indsugning ind i venstre forskærm og forbinde den med med et mindre luftindtag på toppen af skærmen. Der er hul med gitter i forvejen. Wingtop Air intake kan købes i off road butikker. Denne øvelse gav min OneTen ca. 5 % flere km pr literen.

Møllen giver for lidt, vil jeg mene, og jeg ville ikke investere i el-blæsere af den grund.

Hos Turner Engeneering kan du købe et Performance Topstykke til din 2,5 n/a, hvilket iflg. diverse udsagn skulle give ca. 20 % mere ydelse. Link til Turner i oversigten på hovedsiden.

Min OneTen 2,5 n/a med 7.50 x 16 har en misvisning på 3 km/h på speedometeret iflg. GPS og diverse hastighedsmålere langs vejkanten.

Det kan være, du synes de grove dæk er mere macho, men de forringer brændstoføkonomien. Brug dem ved terrænkørsel og ha' et set til daglig kørsel.

På 750x16 burde din marchhastighed IKKE overskride 100 km/h.

Og lad motoren falde til hvile efter kørsel i 1 til 2 minutters tomgang.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "forkammer"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.