Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Ny Defender som Camper ? (03-02-2007 18:02:25)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Hej Ib,

Kunne ikke være mere enig, men det er jo desværre ingen hemmelighed, at folk gør meget for at undgå at betale afgift... Synes personligt at der er ALT for mange biler, der p.t. kan påberåbe sig titlen "autocamper". Eksempelvis: Ssangyong Kyron & Rodius. Førstnævnte er da også faldet SKAT så meget for brystet, at de påtænker at trække godkendelse tilbage.... Alligevel nåede importøren at "skamfere" en del stykker til kunder...Man kan måske spørge sig selv om, det virkelig var muligt at skamfere bilen yderligere idet producenten har gjort bilen grim allerede "ab Werk" - men det er en anden snak.

Men der er ange andre campere: Renault Espace, Kia Carnival, VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra, Chrysler Voyager, Peugeot 806/807, Citroën Evasion/C8, Toyota Landcruiser, Ssangyong RextonI & II og snart VW Touareg... Den skal vel matche LR Discovery 3??

Jeg synes personligt at debatten vedrørende campere burde være rejst forlængst... Det er under 5% af brugerne der overholder reglerne... Lovgivningen siger nemlig at ALT udstyret skal være i bilen fra leveringstidspunkt til skrotningstidspunkt... Tag, diverse stænger, madrasser, køkkendele m.m. skal alt sammen være i køretøjet på ethvert givent tidspunkt. Men holder man en lørdag formiddag på en parkeringsplads ved en tømmerhandel vil man kunne se campere ankomme helt uden passagersæder bagi... AV min tegnebog hvis toldfar dukker op.... At erlægge FULD afgift + bøde... smart at snyde.... dumt at blive opdaget!

Endnu værre er det med de mennesker der køber det sjette eller syvende sæde og sætter det i bilen... Hverken de eller den forhandler der sælger sædet til dem har megen moral... Jeg kan sgu' egentlig godt forstå at, nogle bliver knotne over at se folk snyde med alt hvad de kan komme afsted med... alle disse tricks er benzin på bålet hos Kristian Jensen... camperfusk, fusk med gule plader - moms eller ikke moms betalt... Moral er godt - dobbelmoral er dobbelt så godt.

Hvis jeg skal have en camper så køber jeg en Marathon Coach i USA! (men det skal jeg heller ikke have alligevel!!!)

Thorstein #7334
Med de værste afgifter og moms betalt!

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "styrekugle"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.